וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "לעולם לא נעמוד עוד חסרי הגנה"

רב אלוף אשכנזי דיבר בפני אלופי המטכ"ל בכינוס מיוחד ב"יד ושם", לקראת יום השואה. לדבריו, "לעולם לא יביטו ילדים יהודים במבט מפוחד, מתחננים שיחוסו עליהם. לעולם לא ניתן לאיש משוחרי רעתנו, לקבוע את גורל עתידו של עם ישראל"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

"בשמו של אבי ומשפחתו שחלמו על מדינה ריבונית ועצמאית ובשמם של כל המיליונים שלא זכו לחזות בהגשמת חלומם, אני עומד כאן היום כמפקדו של כוח המגן העברי, צבא ההגנה לישראל ומתחייב בשם כולנו: לעולם לא נעמוד עוד חסרי הגנה, זקוקים לחסדי אחרים". כך אמר היום (ראשון) הרמטכ"ל גבי אשכנזי במהלך טקס צבאי שנערך ביד ושם, לקראת יום השואה. "לעולם לא יביטו ילדים יהודים במבט מפוחד, מתחננים שיחוסו עליהם. לעולם לא ניתן לאיש משוחרי רעתנו, לקבוע את גורל עתידו של עם ישראל ונוכל להגן על בנינו", אמר

הטקס נערך ביד ושם במהלך יום עיון שערך המטכ"ל ב-"בקעת הקהילות" שבמוזיאון. יום העיון התמקד בתפקוד ובדרכי ההתמודדות של הקהילה היהודית בשואה.

"כמו תושבי פלובדיב כולם, גם משפחתו של אבי פתחה בליל 9 במרץ 1943 את דלת ביתם ומצאה שם שוטרים בולגרים שהורו להם להתכונן לקראת גירושם מבולגריה שיחול כמה שעות לאחר מכן", סיפר אשכנזי בעת שסקר את קורות משפחתו בתקופת השואה. "יחד עם ששת אלפים מאחיו, המשפחות היהודיות, רוכז גם אבי בחצר בית ספר, והשתתף בזעקה בתפילה המשותפת 'שמע ישראל'- שאליה נאספו היהודים מתוך ידיעה ברורה לאן הם הולכים. הם הכירו היטב את הסיפורים על השמדת יהודי אירופה במחנות, בשלב הזה של המלחמה לא היה להם ספק כי פניהם מועדות לאותו מקום שממנו אין חזרה".

הרמטכ"ל סיפר כי "יהודי פלובדיב, ואבי בתוכם, לא נשלחו בסופו של דבר למחנות ההשמדה. הודעה על ביטול צו הגירוש הגיעה כשהם היו כבר בתחנת הרכבת, זמן קצר לפני שהאקציה הייתה אמורה לצאת אל הפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully