וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל האסון: מצעד החיים ייערך ללא שינוי

נציגי ישראל בפולין נערכים לקיים את טקסי הזכרון למיליוני הנרצחים בשואה על רקע האסון שפקד את המדינה. מסתמן כי שגריר ישראל ישתתף בצער הפולנים בנאומו, אך במצעד עצמו לא יחול כל שינוי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, מנסים נציגי ישראל בפולין להתמודד גם עם האסון הלאומי שפקד את המדינה, שנשיאה לך קצ'ינסקי נהרג אתמול עם כמה מבכירי השלטון בהתרסקות מטוס.
שבוע אבל הוכרז במדינה ואלפים יצאו לרחובות והניחו נרות וזרי פרחים סמוך למוקדי השלטון.

שר המדע והטכנולוגיה ויו"ר הבית היהודי, דניאל הרשקוביץ, שמייצג את ממשלת ישראל במצעד החיים בפולין הביע אמש (שבת) את השתתפותו באבלו של העם הפולני על מותו של נשיא המדינה לך קצ'ינסקי. השר הרשקוביץ קיבל עדכונים מהשלטונות הפולניים במהלך השבת דבר האסון ואף התייחס לטרגדיה בדברים שנשא בטקס לכבוד חסידי אומות העולם בקרקוב.

עם זאת, דווח בגלי צה"ל כי מצעד החיים שייערך במדינה יתקיים ללא שינוי בתכניו, למעט דברים שיישא שגריר ישראל בפולין צבי רבנר. רבנר צפוי להשתתף בצערם של הפולנים בשל מות נשיאם. לדבריו, הנשיא קצ'ינסקי היה "ידיד אמת של ישראל והעם היהודי, והראשון שהכיר רשמית בחסידי אומות העולם. הוא אף הוביל את ההתנגדות הפולנית לדו"ח גולדסטון", אמר רבנר.

במקביל, נמשכת גם חקירת התרסקות המטוס במערב רוסיה. מקור צבאי ברוסיה העריך כי טייס המטוס בו טס הנשיא התעלם מקריאות מצד הפיקוח האווירי הרוסי שלא לנחות בנמל התעופה בסמולנסק.

בהתרסקות אתמול נהרגו כל 96 הנוסעים שהיו על המטוס וביניהם צמרת הממשל הפולני, נשיא פולין לך קצ'ינסקי ורעייתו, יו"ר הבנק המרכזי בפולין, וכן מפקד הצבא הפולני. צמרת הממשל הפולני היתה בדרכה לטקס לציון 70 שנה לטבח בקאטין בו הרוסים טבחו בכ-20 אלף אסירים פולנים בשנת 1940. על פי הדיווחים, המטוס, מסוג טופולוב Tu-154, היה בדרכו מוורשה לסמולנסק, וככל הנראה נתקל בתנאי ראות קשים בשל ערפל ששרר במקום. הוא התרסק במרחק של קילומטר וחצי משדה התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully