וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויד גרוסמן: המתנחלים גונבים את המדינה

במהלך ההפגנה בשכונת שייח ג'ראח בירושלים אמר הסופר גרוסמן "גידלנו לנו צמח טורף כזה, שהולך וטורף כל חלקה טובה בנו. הם גונבים לנו כל סיכוי שיהיה לנו שלום עם שכנינו"

יח"צ - חד פעמי

במהלך הפגנה אתמול (שישי) בשייח ג'ראח פנה הסופר דויד גרוסמן, שנכח במקום, לקהל המפגינים והחל לנאום באופן ספונטני ולפרוס את דעותיו בנושא. "גונבים לנו את המדינה שאנחנו רוצים לחיות בה", אמר.

"היינו בערך כ-30 אנשים, עמדנו באופן שקט עם שלטים בגנות מה שקורה בשייח ג'ראח, בגנות ההשתלטות העיקשת המתוכננת של המתנחלים, של גורמי הימין כאן ובמקומות אחרים", סיפר גרוסמן את החוויה האישית שעבר בהפגנה.

"עמדנו במשך 2-3 דקות ואז מפקד הכח המשטרתי הודיע בצורה תקיפה - אפילו אלימה הייתי אומר – 'יש לכם שתי דקות להתפנות מפה'. ונדמה לי שלפני שעברו שתי הדקות האלה התחילו לדחוף אותנו, הרחיקו אותנו מהמקום, דחפו, הפילו אנשים באמצעות הפעלת כח בלתי סביר. אנשים שלא באו להתעמת. הם באו להביע הזדהות, הם באו להשמיע את צעקתם", סיפר.

"רק קצה הקרחון"

במהלך ההפגנה, שנערכת זה מספר חודשים בכל יום שישי בשכונה, נעצרו אתמול כארבעה מפגינים. גרוסמן, שרצה להביע את מחאתו להתנהלות המשטרה במקום, סיפר את סיפורו האישי והתייחס גם לפעילי הימין שלטענתו משתלטים באופן עיקש על השכונה. "גונבים לנו את המדינה שאנחנו רוצים לחיות בה. גונבים לנו כל סיכוי שיהיה לנו אי פעם שלום בינינו לבין השכנים שלנו על בסיס של שיוויון, של כבוד הדדי", אמר.

"מה שקורה פה הוא בעצם רק קצה של קרחון. הוא בעצם רק דוגמא אחת למה שמתחולל בכל השטחים הכבושים כבר למעלה מ-40 שנה. אני חושב שאנחנו כולנו מתחילים לתפוס. בעצם גידלנו לנו מין צמח טורף כזה, שלאט לאט הולך וטורף אותנו, הולך וטורף כל חלקה טובה בנו, הולך וגורם לזה שהמדינה שאנו חיים בה הופכת להיות מקום שלא טוב לחיות בו", אמר גרוסמן, שאיבד את בנו במהלך הלחימה בלבנון ב-2006. "לא טוב לא רק אם אתה ערבי אזרח ישראל, בוודאי לא טוב אם אתה פלסטיני תושב השטחים, לא טוב גם לכל אדם יהודי ישראלי שרוצה לחיות פה, שיש לו תקוה כלשהי להמצא במקום שבו מכבדים את האדם באשר הוא אדם".

"אנושיות, מוסר, זכויות אזרח זה לא מילים גסות וזה לא איזה משהו של השמאל שמתייפיף, לא. אלה הלחם והמים והחמאה והחלב של החיים שלנו, אלה הדברים שמהם נעשה את חיינו ובאמת נעשה אותם ראויים לחיות אותם כאן", אמר גרוסמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully