וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם סופד לקצ'ינסקי: "היה פטריוט ודמוקרט"

מנהיגים רבים שלחו תנחומיהם לעם הפולני על מותו של הנשיא לך קצ'ינסקי בהתרסקות מטוסו במערב רוסיה. אובמה: מותו הוא אסון עבור פולין והעולם כולו"

רויטרס

(צילום: רויטרס)

מנהיגי העולם לא נותרו אדישים נוכח מותו הפתאומי של נשיא פולין לך קצ'ינסקי הבוקר (שבת) בהתרסקות מטוסו במערב רוסיה. רבים ממנהיגי אירופה שלחו את תנחומיהם לעם הפולני והביעו צער על מותו של המנהיג שנהרג יחד עם אשתו ובכירים נוספים במשטרו.

נשיא ארה"ב ברק אובמה הביע צער על מותו קצ'ינסקי ואמר כי "מותו של קצ'ינסקי הוא אסון עבור פולין ועבור העולם כולו". אובמה הוסיף כי קצ'ינסקי היה "מדינאי מכובד שמילא תפקיד חשוב בתנועת הסולידריות והוא זוכה לכבוד רב בארה"ב על פועלו בקידום החופש וכבוד האדם".

"הדבר היחידי שאני יכולה לומר עכשיו שאני בהלם כבד", אמרה קנצלרית גרמניה מרקל עם הישמע דבר האסון. מאוחר יותר שלחה הקנצלרית אגרת לראש ממשלת פולין דונלד טוסק בו כתבה כי "כל גרמניה אבלה ועומדת לצדכם".

גם ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני הצטרף לשורת המנחמים ואמר כי קצ'ינסקי "היה חבר אישי שלי".זהו רגע של אבל ואיטליה כולה מתאבלת בכל ליבה". ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון הביע צער עמוק נוכח מותו של נשיא פולין ואמר כי קצ'ינסקי היה "אחד מהדמויות המובילות בפוליטיקה הפולנית המודרנית. הכל רחבי העולם יתאבלו על מותו והוא ייזכר כדמוקרט ופטריוט מלא תשוקה".

מטוסו של נשיא פולין התרסק הבוקר בסמוך לשדה התעופה סמולנסק שבמערב רוסיה. כל 96 הנוסעים שהיו על המטוס נהרגו, בכללם הנשיא ואשתו מריה ומספר בכירים בממשל הפולני, ביניהם סלבומיר סקריזפק, יו"ר הבנק המרכזי בפולין, וכן מפקד הצבא הפולני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully