וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל היא מעצמת הגרעין ה-6 בגודלה בעולם"

פרשנים בריטיים של המגזין הביטחוני ”ג’יינס” דירגו את ישראל כמעצמה הגרעינית השישית בגודלה בעולם. המומחים מאמינים כי בידי ישראל אמצעי לוחמה טקטיים גרעיניים כמו מוקשים ופגזים

על רקע ביטול נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לוועידת הגרעין בוושינגטון, דיווחו הבוקר (שבת) פרשנים בריטיים, כי ישראל היא מעצמת הגרעין השישית בגודלה בעולם. מומחים של המגזין הביטחוני "ג'יינס" מאמינים כי בידי ישראל בין 100 ל-300 ראשי נפץ גרעיניים.

המכון הבינלאומי ללימודי אסטרטגיה בלונדון מעריך כי לישראל יש עד 200 ראשי נפץ גרעיניים שיכולים להיות מורכבים על טילי קרקע-קרקע לטווח קצר יריחו 1, וכן על טילי יריחו 2 לטווח בינוני.
על פי הדיווח, ישראל היא מעצמת הגרעין היחידה במזרח התיכון שיש לה תכנית גרעינית כבר משנות ה-50'.

על פי המגזין, הכוח האסטרטגי של ישראל יכול להתפרס על ידי השימוש בטיל יריחו 2, שמגיע לטווח של עד 4,500 קילומטרים. כמו כן, משתמשת ישראל בטיל יריחו 3, שמגיע לטווח של עד 7,800 קילומטרים.

בנוסף, מומחים מאמינים כי ישראל פיתחה אמצעי לוחמה טקטיים גרעיניים כמו מוקשים, ותרמילי פגזים. "מספר מומחים מאמינים שישראל בוודאי שומרת את רוב הנשק הגרעיני שלה במצב לא מורכב, אם לא את כולו", נאמר במגזין. עם זאת, נאמר עוד כי "ניתן להרכיב בתוך ימים ספורים כלי נשק מתפקדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully