וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל קאעדה מאיים: פיגוע המוני במונדיאל

אל קאעדה פרסם הודעת איום לפיה הארגון מתכנן לבצע מתקפת טרור המונית במהלך משחקי גביע העולם בכדורגל. "כמה נפלא יהיה אם במהלך המשחק בין ארה"ב ואנגליה יישמע פיצוץ עז ומאות בני אדם ייהרגו"

הזרוע הצפון אפריקאית של ארגון הטרור האסלאמי אל קאעדה מאיימת לבצע תקיפה בקנה מידה רחב בגביע העולם בכדורגל. בהודעת האיום שפרסם אתמול (שישי) הארגון, נכתב כי בין היעדים העיקריים של הארגון נמנות נבחרות הכדורגל של ארצות הברית, אנגליה, צרפת, גרמניה ואיטליה, ויחד איתן גם אוהדיהן.

"מדינות אלה הן חלק מהמפעל הציוני-נוצרי הקורא תיגר על האיסלאם", נכתב בהודעת הארגון. "כמה נפלא יהיה אם במהלך המשחק בין ארצות הברית ואנגליה, באצטדיון העולה על גדותיו בצופים נלהבים – יישמע קול של פיצוץ עז שירעיד את היציעים. כל האצטדיון יהיה תוהו ובוהו ומניין ההרוגים יגיע לעשרות ולמאות, בעזרת אללה", נכתב בהודעה.

גביע העולם בכדורגל, המכונה מונדיאל ומתרחש אחת לארבע שנים, עתיד להיפתח ב-11 בחודש יוני השנה בדרום אפריקה. במסגרת לוח הזמנים של המונדיאל נקבע מראש מועד מפגשן של נבחרות ארה"ב ואנגליה, אשר יתקיים ב-12 ביוני. בהודעת אל קאעדה עוד נכתב כי בתקיפה ייעשה שימוש בחומרי נפץ שאינם ניתנים לגילוי ויצליחו לעבור את עמדות הבדיקה שיוצבו בכניסה למגרשים.

"לא ניתן למקרה מינכן לחזור על עצמו"

באוקטובר האחרון הודיעו שלטונות דרום אפריקה כי הם הצליחו לסכל תכנית פיגוע המוני של אל קאעדה, שנועדה אף היא להתבצע במונדיאל 2010. במהלך החקירה המודיעינית שנעשתה בשיתוף גורמי ביטחון אמריקאיים, נעצרו מספר חשודים בקיום קשר עם אל קאעדה ובתכנון נסיון פיגוע במהלך המשחקים.

בכירים בהתאחדות הכדורגל פיפ"א סירבו להתייחס לאיום, אך טענו כי איומים מסוג זה כבר נשמעו בעבר וננקטים צעדים בטחוניים משמעותיים כדי לשמור על בטחונם של השחקנים והצופים.

גורם במזכירות המדינה בארצות הברית אמר כי "לאורך כל הטורניר יינקטו אמצעי זהירות הולמים". שר ההגנה האיטלקי פרנקו פרטיני פרסם אתמול הצהרה ובה התייחס לאיומים. "העולם לא יסבול ממקרה נוסף של אולימפיאדת מינכן", אמר השר, בהתייחסו למקרה רצח ושביית החברים במשלחת הישראלית לאולימפיאדת מינכן ב-1972.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully