וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אובמה יעצב בימ"ש עליון ליברלי יותר

בפעם השנייה במהלך כהונתו כנשיא, ימנה אובמה שופט לביהמ"ש העליון בארה"ב. זאת לאחר הודעת השופט הוותיק ג'ון סטיבנס על פרישתו מתפקידו. לאחר שמינה לראשונה בהיסטוריה שופטת היספנית, בארה"ב מתרגשים לקראת החלטת אובמה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע אמש (שישי) כי הוא עתיד להציע בקרוב מועמד לתפקיד שופט בית המשפט העליון במדינה, במקום השופט ג'ון סיטבנס, אשר הודיע לו מוקדם יותר על פרישתו מתפקידו. דובר הבית הלבן מסר כי אובמה יבחר את המועמד מבין "כעשרה מועמדים פוטנציאליים", וכי בכוונת הנשיא האמריקאי "להביא לכך שהשופט החדש ייכנס לתפקידו כבר במושבו של בית המשפט בסתיו הקרוב". עוד נמסר כי אובמה יבחר בקפידה מועמד "אשר לא ייכנע ללחצים של גורמים בעל כוח וידאג לשמור על זכויותיו של האזרח הפשוט".

מוקדם יותר הודיע שופט בית המשפט העליון בארה"ב ג'ון פול סטיבנס לנשיא אובמה כי יפרוש מתפקידו לאחר 34 שנים מאז מונה על ידי הנשיא ג'ראלד פורד. בעקבות פרישתו של סטיבנס בגיל הקרוב ל-90 יזכה אובמה למנות שופט שני בבית המשפט העליון ובכך להשפיע על הרכבו על ידי מינוי נוסף של שופט ליברלי. במהלך השנים התגלה סטיבנס כשופט ליברלי ביותר ובעל יכולת אינטלקטואלית גבוהה. בין השאר, הביע סטיבנס תמיכה בהשקפה שאין לאסור על הפצת פורנוגרפיה, המוגנת תחת חופש הביטוי.

על פי החוקה האמריקאית, בסמכות הנשיא האמריקאי למנות את שופטי בית המשפט העליון. בנוסף, שופטי בית המשפט העליון נשארים בתפקידם על פי החוקה ללא הגבלת זמן. לפיכך, מדובר בהזדמנות טובה עבור אובמה לבצע מינוי המושתת על השקפת עולמו, ולקדם מועמד בעל דעות ליברליות במיוחד.

אובמה, אשר באוגוסט 2009 מינה את השופטת ההיספנית הראשונה בתולדות ביהמ"ש העליון במדינה, הצהיר כי הוא רואה בתפקיד שהוטל עליו חשיבות עליונה. "שוב מוטלת עלי אחריות כבדה ביותר במסגרת תפקידי כנשיא. אף על פי שאיננו יכולים להחליף את נסיונו וחוכמתו של השופט סטיבנס, אחפש אדם אשר דומה לו בתכונותיו, בעל מחשבה עצמאית, שאיפה למצויינות ויושרה. המומעד שאבחר יהיה בעל מסירות גבוהה לתפקיד ובעל הבנה עמוקה בכל הנוגע לדרכים שבהן החוק משפיע על חיי האומה", ציין אובמה.

עדכון ראשון: 21:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully