וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "נציג צנטריפוגות חזקות פי 10"

לדברי ראש תכנית הגרעין של אירן, עלי אכבר סלחי יציג בהמשך היום נשיא אירן אחמדינג'ד צנטריפוגות חדשות מדור שלישי. בתוך כך אמר נשיא ארה"ב ברק אובמה כי אין ערובה להצלחת הסנקציות

ראש סוכנות הגרעין האירנית עלי אכבר סלחי אמר היום (שישי) כי הנשיא מחמוד אחמדינג'ד יחשוף בהמשך היום צנטריפוגות מסוג חדש. "הנצטריפוגות מהדור השלישי מסוגלות ליצר אורניות בקצב גבוה פי 10 מהצנטריפוגות הישנות", אמר סלחי.

מוקדם יותר היום אמר נשיא ארה"ב ברק אובמה כי אין ערובה שהטלת סנקציות על אירן תשנה את מדיניותה בנוגע לתכנית הגרעין שלה. "כשמפעילים לחץ על מדינות כמו אירן או צפון קוריאה הן לעיתים בוחרות לשנות את מדיניותיהן ולפעמים לא", אמר אובמה בראיון לרשת ABC.

הנשיא התייחס לדיוניו עם נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב ואמר כי הוא משוכנע בכך שרוסיה מסכימה עם ארה"ב בדבר הצורך להביא את כל מדינות העולם לפעול במסגרת כללים מקובלים. "אם נתמיד בלחץ הבינלאומי, המשטר האירני, שאינו טיפש, יבין שהרדיפה אחר נשק גרעיני אינה מועילה לו", טען אובמה.

לאחר טקס החתימה על הסכמי הגרעין עם רוסיה שנערך אתמול, שיגר אובמה מסר תקיף לאירן, ואמר כי העולם לא יסבול פעולות של מדינות שמזלזלות באמנת למניעת הפצת נשק גרעיני ומאיימות על הביטחון הכולל. אובמה הוסיף כי הוא מצפה שהאו"ם יאשר בשבועות הקרובים את הסנקציות החדשות נגד: "הדיונים על הסנקציות התקדמו במהלך השבועות האחרונים. למעשה, הם התקדמו במהלך החודשים האחרונים. אנו הולכים לראות עליית מדרגה בדיונים באו"ם בשבועות הקרובים".

עדכון ראשון 15:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully