וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "ישראל צריכה להיות נקייה מגרעין"

ר"מ טורקיה הודיע כי יעלה את נושא הגרעין הישראלי בוועידת הגרעין שיכנס נשיא ארה"ב בוושינגטון, עם זאת, טורקיה הכחישה כי קיימת יוזמה טורקית - מצרית לדרוש חתימת ישראל על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן אישר כי יעלה את הנושא של יכולותיה הגרעיניות של ישראל בוועידת הגרעין שיכנס נשיא ארצות הברית ברק אובמה בוושינגטון בשבוע הבא. דובר משרד החוץ הטורקי אמר היום (שישי), כי "טורקיה מצהירה שעל ישראל להיות נקייה מנשק גרעיני, בדומה לכל המדינות באזור ונביע עמדה זו בוועידה". הוא הכחיש כי קיימת יוזמה טורקית – מצרית לדרוש את חתימת ישראל על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני.

אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כי לא ישתתף בוועידת הגרעין. גורם בכיר בירושלים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי נתניהו החליט לבטל את השתתפותו לאחר שגילה שבכוונתן של טורקיה ומצרים לדרוש את חתימת ישראל על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני.

"ראש הממשלה החליט לבטל את נסיעתו לוועידת הגרעין בוושינגטון בשבוע הבא לאחר שנודע כי מספר מדינות כולל מצרים וטורקיה מתכננות לדרוש מישראל לחתום על האמנה", אמר הגורם הבכיר.

שליח וואלה! לועידת הגרעין רועי כ"ץ מסר כי בכירים בתחום הגרעין בישראל העריכו לקראת הוועידה כי האירוע בראשות אובמה יעסוק בעיקר בסכנה כי גורמי טרור בינלאומיים ישיגו גישה לנשק גרעיני וכי ישראל לא תאלץ להתמודד עם לחץ בתחום הפיקוח על מתקני הגרעין בשטחה או אמנות שונות עליהן בחרה לא לחתום במהלך השנים.

דובר מטעם הבית הלבן בירך על השתתפותו של סגן ראש הממשלה והשר לענייני מודיעין דן מרידור בוועידה. "ישראל היא בת ברית קרובה ואנו מצפים לעבוד עמה בנוגע לנושאים של ביטחון גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully