וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצעות בונות" בדיונים בסנקציות על אירן

נציגי שש המעצמות דנו בניו יורק בהטלת הסנקציות על אירן לנוכח החשש הגובר מהתחמשותה הגרעינית. הנציג הרוסי נשמע חיובי ואמר כי נשמעו "הצעות בונות"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

נמשכת העמימות סביב אפשרות הטלת הסנקציות על אירן: שגריר רוסיה באו"ם ונציגה בשיחות בנוגע לאירן, ויטלי צ'ורקין, אמר אמש (חמישי) כי נציגי המעצמות שמעו בדיונים "הצעות בונות". נציגי שש המעצמות - בריטניה, סין, צרפת, גרמניה, רוסיה וארה"ב דנו באפשרות של הפעלת סנקציות על משמרות המהפכה האירניים, החשודים כמובילי תוכנית הגרעין של אירן. כמו כן השליח הרוסי הוסיף כי הקבוצה תיפגש לדיון נוסף בשבוע הבא, ואמר כי הוא צופה שהדיונים על הטלת הסנקציות יהיו קשים.

שגריר סין באו"ם לי באודונג שהצטרף אתמול לדיונים אמר כי השיחות היו מועילות ביותר, אך לא גובשה הסכמה. הוא הדגיש כי סין תומכת בגישת שני הערוצים בנושא האירני, לפיה יש להציע תמריצים לצד איומים, וכי מדינתו מעדיפה את אפשרות התמריצים.

מוקדם יותר אתמול דנו נשיא ארצות הברית ברק אובמה ומקבילו הרוסי דמיטרי מדבדב באפשרות של הטלת הסנקציות במהלך פגישת הפסגה שקיימו בפראג. גורם בכיר בממשל אובמה מסר עוד כי למרות העמדה הרוסית המוכרת, האפשרות לא נשללה לחלוטין. "דנו היום בנושא האנרגיה הגרעינית והנושא לא ירד מן הפרק", אמר הגורם.

ובעוד בניו יורק ובפראג נמשכים הדיונים, נראה כי נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד איננו מתרגש מהאפשרות שעל מדינתו יוטלו סנקציות. אתמול אמר אחמדינג'ד כי אין בכוונתו להתחנן בכדי למנוע הטלת סנקציות בינלאומיות על מדינתו. לדבריו, "אירן תנסה להפוך את הסנקציות להזדמנות", במקום לשנות את עמדתה על מנת למנוע אותן. "אנו לא מקבלים בברכה את הרעיון של איומים או סנקציות, אבל אנו לעולם לא נתחנן בפני אלה שמאיימים עלינו בסנקציות לשנות את הסנקציות שלהם נגדנו", כך ציטטה סוכנות הידיעות IRNA את הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully