וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי קרלסברג בדנמרק שותים ושובתים

במבשלת קרלסברג בדנמרק החליטו כי עובדי החברה לא יורשו לשתות בירות בזמן העבודה. העובדים בתגובה פתחו בשביתה. "מדובר בזכות עתיקה של העובדים לשתות 3 בירות ביום"

עובדי מבשלת הבירה "קרלסברג" בדנמרק החליטו לשבות אתמול (רביעי) במחאה נגד החלטת החברה כי שתיית בירה בזמן העבודה תוגבל להפסקות הצהריים בלבד.

החלטת הנהלת המבשלה הרביעית בגודלה בעולם נובעת ממהלך חוקתי בדנמרק המנסה לאסור על שתייה בזמן שעות העבודה. לדברי אנשי ההנהלה, השביתה, שהחלה אתמול כש-800 עובדים החליטו לצאת מתחומי המבשלה באמצע היום, ושעדיין ממשיכה היום עם 250 עובדים המסרבים לשוב לעבודתם, פרצה כאות מחאה למהלך שהמבשלה החליטה לקדם.

"אנו חושבים שהזמנים השתנו ואנו זקוקים למדיניות אלכוהול שתתקבל בידי הציבור. ל-93% מהחברות בדנמרק יש מדיניות כזאת", אמר דובר החברה יאן בק לרשת SKY NEWS. "אתמול היו בירות בחינם בכל מקום במפעל, והיום הן הוסרו מכל המקררים. המקום היחיד בו ניתן להשיג בקבוק בירה יהיה בקנטינה בהפסקת הצהריים", אמר.

לדברי בק, מתברר כי במשך עשרות שנים עובדי החברה נהגו, כחלק מ"זכות עתיקה", לשתות לפחות שלוש בירות ביום שלא בשעות הפסקת הצהריים. למרות שהנהלת החברה לא התייחסה באופן מעשי לטענות אלו של הנהגים, עובדי המחסנים של החברה הצטרפו לטענות הנהגים ואמרו שהם שותפים לזכות זו ועל כן יצאו לשביתה.

דובר החברה אמר כי איגוד התעשיינים וגורמים רשמיים אחרים במדינה טוענים כי שביתתם של עובדי החברה אינה חוקית וכי קנסות יוטלו על העובדים השובתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully