וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "לא נתחנן לשנות את הסנקציות"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הגיב לדבריו של ברק אובמה כי הוא מקווה שסנקציות נגד אירן יוטלו בשבועות הקרובים, ואמר כי ארצו לא תשנה את עמדתה על מנת למנוע אותן. "נהפוך את הסנקציות להזדמנות"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לא נתן לטקס חתימת האמנה לצמצום נשק גרעיני בין ארצות הברית לרוסיה לעבור ללא תגובה הולמת. יום אחרי שכינה את נשיא האמריקאי ברק אובמה קאובוי עם נשק גרעיני, אמר היום (חמישי) אחמדינג'ד כי אין בכוונתו להתחנן כדי למנוע סנקציות בינלאומיות. לדבריו, "אירן תנסה להפוך את הסנקציות להזדמנות" במקום לשנות את עמדתה על מנת למנוע אותן. "אנו לא מקבלים בברכה את הרעיון של איומים או סנקציות, אבל אנו לעולם לא נתחנן בפני אלה שמאיימים עלינו בסנקציות לשנות את הסנקציות שלהם נגדנו", כך ציטטה סוכנות הידיעות IRNA את הנשיא.

מוקדם יותר היום אמר הנשיא אובמה לאחר החתימה על האמנה כי הוא מקווה שהאו"ם יאשר בשבועות הקרובים סבב חדש של סנקציות, במטרה לרסן את תוכנית הגרעין האירני. הנשיא מדבדב הוסיף כי רוסיה לא תעלים עין מהתנהגותה של אירן ורמז כי ארצו תתמוך בסנקציות.

במקביל לדבריו אחמדינג'ד, הזהיר היום הרמטכ"ל האירני חסן פירוזבדי מפגיעה בכוחות אמריקאיים המוצבים במזרח התיכון אם אירן תותקף. "אם ארצות הברית תציג לאירן איום משמעותי ותנקוט בצעדים כלשהם נגד אירן, אף אחד מהחיילים האמריקאיים שכרגע נמצאים באזור יחזרו בחיים לארצות הברית", אמר פירוזבדי. הרמטכ"ל הוסיף כי פגיעה באירן תסכן גם את מאגר הנפט העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully