וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם עוקבים אחר המצב בקירגיזסטן

טליה שחר

8.4.2010 / 15:42

המנהיגה הזמנית בקירגיזסטן שוחחה עם ראש הממשלה הרוסי והבטיחה לו כי היא שולטת במצב. רוזה אוטונבייבה אף קראה להתפטרותו של הנשיא בקייב, שברח מעיר הבירה

רויטרס

(צילום: רויטרס עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שלטון האופוזיציה בקירגיזסטן מתחיל לצבור הכרה. אחרי שהאופוזיציה הודיעה כי היא נוטלת את השלטון ומפזרת את הפרלמנט הקירגיזי, המנהיגה הזמנית רוזה אוטונבייבה שוחחה היום (חמישי) בטלפון עם ראש הממשלה הרוסי ולדימיר פוטין, שהכיר הלכה למעשה בממשלתה, כך מסר דובר מטעם ממשלת רוסיה.

לפי דובר ממשלת רוסיה, אוטונבייבה אמרה לפוטין כי היא נמצאת בשליטה מלאה על המצב בקירגיזסטן. אתמול קרא ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין לרגיעה במדינה והתכחש לקיומו של קשר בין רוסיה לבין ההפיכה האלימה. "רוסיה, אני או כל בכיר רוסי אחר איננו מעורבים בשום פנים ואופן במאורעות אלה", אמר פוטין.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הקהילה הבינ"ל עוקבת

בתום יום אלים במהלכו נהרגו לפחות 75 בני אדם ויותר מ-1,000 נפצעו בעיר הבירה בישקק, השתלטו אנשי האופוזיציה על בנייני הממשלה וקראו להתפטרותו של הנשיא בקייב, שככל הנראה נמצא כעת בג'ללבאד, בדרום המדינה, במטרה להשיג תמיכה. "עיסוקיו בקירגיזסטן הסתיימו", אמרה אוטונבייבה. "ממשלת המעבר הוקמה לתקופה בת שישה חודשים, במהלכה נציע טיוטה לחוקה ונגבש תנאים לקיומה של מערכת בחירות חופשית לנשיאות". אוטונבייבה הוסיפה, "אתם יכולים לקרוא לזה מהפכה. אתם יכולים לקרוא לזה הפיכה עממית. בכל מקרה, זאת הדרך שלנו להגיד שאנו רוצים צדק ודמוקרטיה".

ברחבי העולם ממשיכים לעקוב אחר הנעשה בקירגיזסטן, רפובליקה סובייטית לשעבר במרכז אסיה. אוזבקיסטן הודיעה כי היא סוגרת את מעברי הגבול בין שתי המדינות. משרד החוץ הסיני הוציא הודעה בה נאמר כי הוא "מודאג מאוד" מהאירועים במדינה, החולקת עמה גבול באורך של כ-850 ק"מ, ומקווה כי הסדר יושב על כנו במהרה. מזכ"ל האו"ם באן קי-מון הודיע כי הוא משגר שליח מיוחד שיגיע מחר לבישקק.בנוסף, שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון קראה לכל הצדדים לפעול בריסון, ואמרה כי חשוב לדעת כיצד ניתן יהיה להחזיר את השלטון החוקתי והדמוקרטי במדינה בתום ששת חודשי השלטון הזמני.

ארצות הברית אמרה כי היא לא תיקח צד בהתקוממות בקירגיזסטן. "המסר שלנו לשני הצדדים הוא זהה", אמר דובר מחלקת המדינה פ.ג'יי קראולי. "אנו ממשיכים לדחוק בהם לפתור את זה בדרכי שלום". לאמריקאים יש אינטרס חשוב בקירגיזסטן בדמות בסיס חיל האוויר במדינה המשמש להובלת אספקה לכוחות נאט"ו באפגניסטן. אוטונבייבה אמרה שמעמדו של הבסיס לא ישתנה בשלב זה, אך הזהירה כי הממשלה הזמנית עדיין דנה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully