וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ומדבדב חתמו על אמנה לצמצום הגרעין

נשיאי ארה"ב ורוסיה חתמו על הסכם, לפיו מספר ראשי הנפץ הגרעיניים של שתי המדינות יצומצם בשליש בתוך שבע שנים. לאחר החתימה, הביע אובמה תקווה כי בשבועות הקרובים יאושרו סנקציות חדשות נגד אירן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

נשיא ארצות הברית ונשיא רוסיה חתמו בצהרים (חמישי) על אמנה חדשה לצמצום הנשק הגרעיני של שתי המדינות. לפי האמנה החדשה, מספר ראשי הנפץ הגרעיני של המעצמות יופחת בכ-30% במהלך שבע השנים הקרובות. הנשיא האמריקאי ברק אובמה הגדיר את החתימה כציון דרך חשוב שמהווה "צעד ראשון במסע ארוך" לפירוק הנשק הגרעיני בעולם. מקבילו הרוסי דמיטרי מדבדב אמר כי ההסכם החדש ייצור תנאים בטוחים יותר ברחבי העולם.

מאות בכירים השתתפו בטקס החתימה שנערך בטירת פראג, מעון נשיא צ'כיה. לפי ההאמנה, המחליפה את הסכם START מ-1991, שתי המדינות יוכלו להחזיק בלא יותר מ-1,550 ראשי נפץ גרעיניים, ומספר הטילים יוקטן מ-1,600 ל-700.

לאחר טקס החתימה, שיגר אובמה מסר תקיף לאירן, ואמר כי העולם לא יסבול פעולות של מדינות שמזלזלות באמנת למניעת הפצת נשק גרעיני ומאיימות על הביטחון הכולל. אובמה הוסיף כי הוא מצפה שהאו"ם יאשר בשבועות הקרובים את הסנקציות החדשות נגד: "הדיונים על הסנקציות התקדמו במהלך השבועות האחרונים. למעשה, הם התקדמו במהלך החודשים האחרונים. אנו הולכים לראות עליית מדרגה בדיונים באו"ם בשבועות הקרובים".

הנשיא מדבדב חזר על המסר ואמר כי העולם לא יעלים עין מאירן, שלדבריו, לא הגיבה ל"הצעות קונסטרוקטיביות רבות". הוא אף רמז כי רוסיה פתוחה לסנקציות נוספות נגד אירן.

האמנה היא צעד חשוב בהפשרת היחסים בין וושינגטון למוסקבה, שהיו מתוחים מאז המלחמה בגיא ורגיה ב-2008. כמו כן, היא הישג גדול למדיניות החוץ של אובמה, שאחת ממטרותיה העיקריות היא צמצמום הנשק הגרעיני בעולם. כל שנותר כעת הוא אשרור של בתי הנבחרים של רוסיה והסנאט האמריקאי. אובמה אמר כי הוא בטוח ביכולתו להשיג את האשרור הדרוש, מכיוון שנושאי פירוק נשק גרעיני זוכים לתמיכה הן של הדמוקרטים והן של הרפובליקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully