וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוזר: תכנית שלום של אובמה? זו רק ספקולציה

מזכיר הממשלה התייחס לדיווח, לפיו נשיא ארה"ב יציג תכנית לכינון שלום במזה"ת וינסה לכפות אותה על הצדדים. לדבריו, "הסדר שלום יושג רק במו"מ ישיר בין ישראל לפלסטינים"

מזכיר הממשלה צבי האוזר התייחס הבוקר (רביעי) לדיווח בעיתון "וושינגטון פוסט", לפיו נשיא ארצות הברית ברק אובמה "שוקל ברצינות" להכריז בסתיו הקרוב על תוכנית אמריקאית לכינון שלום במזרח התיכון. לדברי האוזר, הוא "לא מתייחס לספקולציות, ועמדת ממשלת ישראל כי הפתרון הוא במשא ומתן ישיר בין הצדדים".

בראיון לקול ישראל אמר האוזר, כי "ישנו נסיון להשיק מו"מ עם הפלסטינים" והוסיף: "הם מסרבים. ישראל עושה צעדים לקידום, אך הם עולים על עצים". מזכיר הממשלה ציין גם כי "כרגע אנו בדיונים מול הממשל, ואנו עומדים במקום שבו הממשלות האחרות לא צלחו להביא שלום. הסכסוך - זה לא פשוט וזה לא ייפתר בימים. הסדר שלום יושג רק במשא ומתן ישיר".

העיתון האמריקאי "וושינגטון פוסט" התבסס על שני מקורות בכירים בממשל האמריקאי, שאמרו כי תוכנית אובמה תישען על תכניתו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון, עם תיקונים מתבקשים נוכח המציאות שהשתנתה בעשור האחרון. "כל אחד יודע מהם קווי המתאר הבסיסים של הסכם שלום", אמר בכיר בממשל והבהיר כי "90% מהמפה תיראה אותו דבר".

לפי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", הלבטים של אובמה בנוגע לתוכנית השלום נחשפו במהלך פגישה שהתקיימה ב-24 במרס בבית הלבן, בה כינס היועץ לביטחון לאומי ג'ים ג'ונס את פורום היועצים לשעבר לביטחון לאומי.

בתוך כך, השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, שהיה אמור להגיע לאזור לאחר חופשת הפסח, דחה את ביקורו בגלל מספר סיבות. אחת הסיבות היא שהממשל האמריקאי טרם קיבל את הערבויות וההתחייבויות בנוגע לחידוש המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים אותן ביקש לפני מספר שבועות מראש הממשלה בנימין נתניהו. כך דיווחו הבוקר (חמישי) מקורות המוגדרים "מהימנים" לעיתון הלבנוני "א-נהאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully