וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפולי שיניים חינם לילדים - בתוך חודשיים

לדברי סגן שר הבריאות ליצמן, ביוני לכל המאוחר יחל יישום תוכנית המשרד למתן טיפולי שיניים לילדים במימון ציבורי. בשלב הראשון הוא יינתן לילדים בגילאי 12-0

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הצהיר היום (רביעי) כי בתוך חודשיים יחל יישום תוכנית המשרד למתן טיפולי שיניים לילדים במימון ציבורי. בכנס שהתקיים בנושא רפואת שיניים ציבורית אמר סגן השר כי בשלב הראשון יהיו זכאים לטיפולים ילדים בגילאי 0-12. הוא ציין כי אינו מעריך כי בתקופתו תורחב תחולת סל טיפולי השניים לגילאי 18-0. עם זאת, הוא הביע תקווה כי בהמשך יתאפשר למשרד הבריאות לספק טיפולים גם לקשישים מעל 70.

ליצמן אמר גם כי הוא רואה בחיוב שיתוף פעולה עם העמותות ההתנדבותיות המפעילות כיום מרפאות לטיפולי שיניים ועם קופות החולים. עבור שירותי רפואת השיניים ייגבו דמי השתתפות שעלותם תהיה "סמלית". הוא ציין כי קופות החולים אשר מספקות היום רפואת שיניים במסגרת פרטית למטרות רווח כמו "כללית סמייל" ו"מכבי דנט" יידרשו להפסיק את אספקת השירותים הללו מחשש לניגוד אינטרסים.

ראש תחום הזכות לבריאות באגודה לזכויות האזרח, רמי אדוט, אמר כי "סגן השר ליצמן מראה נחישות בכוונתו לקדם את תכניתו לשירותי רפואת שיניים ציבורית. יש לקוות כי זהו צעד ראשון, וחשוב ביותר, בדרך לתיקון העיוות ההיסטורי ולהכללת שירותי בריאות השן בסל הבריאות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully