וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד איים: נשבור לאובמה את השיניים

נשיא אירן תקף את מדיניות הגרעין החדשה של הנשיא האמריקאי, לפיה ארה"ב שומרת על הזכות לתקוף את אירן וצפון קוריאה, והזהיר: "תגובת המדינות תהיה דומה לשבירת השיניים שספג בוש"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הגיב היום (רביעי) למדיניות הגרעין החדשה של ארצות הברית והזהיר את מקבילו האמריקאי ברק אובמה מתגובה ש"תשבור את השיניים". "אני מקווה שההערות שפורסמו אינן נכונות. הוא (אובמה) איים באמצעות נשק גרעיני וכימי על המדינות שלא נכנעות לחמדנות האמריקאית", אמר אחמדינג'ד בנאום ששודר בטלוויזיה באירן. "היזהר. אם תצעד בדרכו של (ג'ורג') בוש, תגובת המדינות תהיה דומה לשבירת השיניים שספג בוש".

אתמול פרסמה ממשל אובמה תנאים חדשים בהם ישתמש בנשק גרעיני. לפי המדיניות החדשה, ארצות הברית תשתמש בנשק זה רק "במקרים קיצוניים" ולא תתקוף מדינות שאינן מחזיקות בנשק גרעיני ואשר מצייתות לאמנת אי הפצת הנשק הגרעיני, וזאת אפילו אם הן יתקפו את ארצות הברית בנשק כימי או ביולוגי. אך אובמה הדגיש כי הגבלות אלה לא יהיו תקפות לגבי ההתמודדות מול אירן וצפון קוריאה אשר הפרו את האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני או התנערו ממנו כליל.

מוקדם יותר אמר שר החוץ האירני מנושר מותקי כי, "פירוק מנשק גרעיני הוא לא רצון הכרח אלא מטרה שאנו יכולים להשיג". במסיבת עיתונאים בטהרן הוסיף מותקי כי עסקת חילופי דלק גרעיני עדיין נמצאת על השולחן. לדבריו, טהרן קיימה שיחות ישירות ולא ישירות בווינה עם הגורמים הרלוונטיים (ארצות הברית, צרפת, רוסיה וסבא"א), בהן הועלו אפשרויות שונות ומסגרת "הגיונית" לחילופי הדלק. "החילופים יכולים להתקיים ברגע שהרצון הפוליטי שלהם יופיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully