וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי ברק: הרמטכ"ל אישר את ההודעה לגביו

7.4.2010 / 11:00

קרב גרסאות: מקורבי שר הביטחון טוענים כי מזכירו הצבאי העביר לאישור עוזר הרמטכ"ל את ההודעה על סיום כהונת אשכנזי בתום 4 שנים. בצה"ל מכחישים: "הרמטכ"ל לא אישר את ההודעה"

מקורבי שר הביטחון אהוד ברק הביעו הבוקר (רביעי) מורת רוח על התנהלות מקורבי הרמטכ"ל גבי אשכנזי, בעקבות ההודעה שנמסרה אמש לרמטכ"ל, לפיו כהונתו לא תוארך בשנה נוספת. "רצינו שההליך ייעשה בשקיפות מלאה, בלי הדלפות ובלי מניפולציות. אי אפשר היה לעשות את זה בצורה יותר מכובדת", אמרו מקורבי ברק לוואלה! חדשות.

עוד הוסיפו המקורבים כי "אף שנקבע מראש שאשכנזי יכהן ארבע שנים, היתה בקרב הציבור ובקרב קצינים בצה"ל אי ודאות מסוימת, והמטרה היתה לקבוע בשקיפות הליך מסודר להתחלה של סבב מינויים ולהסדיר את הבהירות שהיתה בנושא".

מקורבי ברק מכחישים כי ההודעה ללשכת הרמטכ"ל נמסרה בפקס. לדבריהם, "הפגישה בין ברק לאשכנזי התקיימה בשעה 14:00 בצהרים ונמשכה כשעה וחצי, כאשר שני הצדדים סיכמו על הוצאת הודעה משותפת. לדברי המקורבים, הפגישה התנהלה באווירה טובה מאוד. לאחר שיועץ התקשורת של ברק ניסח את ההודעה, הוא התקשה להשיג את דובר צה"ל אבי בניהו לצורך אישור ההודעה לאחר שמלשכתו נמסר כי הוא חולה".

עוד אמרו המקורבים כי "בעקבות כך מסר מזכירו הצבאי של שר הביטחון תת אלוף מישל בן ברוך את ההודעה לידי עוזר הרמטכ"ל על מנת שאשכנזי עצמו יאשר את הנוסח הכתוב. בתום כשעה וחצי, לאחר שאשכנזי סיים דיון בלשכתו, חזר מישל בן ברוך אל לשכת שר הביטחון והודיע כי 'הרמטכ"ל עבר על ההודעה ואין לו מה להוסיף להודעה' וכי 'בסמכותו של השר להוציא את ההודעה' ובן ברוך הוסיף שמבחינת אשכנזי ניתן להוציא את ההודעה".

לדברי מקורבי ברק, "הליך הוצאת ההודעה נעשה בתיאום מלא עם לשכת הרמטכ"ל. שר הביטחון צריך להיות מעורבב בסבב המינויים הקרוב בצה"ל ובעיקר בבחירת זהותו של הרמטכ"ל הבא. האם היה עדיף שההליך יתנהל דרך הדלפות מקורבים כאלה ואחרים? איך אפשר לקיים הליך כזה בצורה יותר הוגנת מכפי שנעשתה?" המקורבים חזרו והדגישו כי ברק ביקר את אישור וקיבל את אישור ראש הממשלה בנימין נתניהו למהלך.

עם זאת, מקורבים לרמטכ"ל וגורמים בצה"ל מכחישים שהוא או לשכתו אישרו להוציא את ההודעה בנוסח שפורסם, או להוציאה בכלל. לדבריהם, כל מה שהיה לרמטכ"ל לומר הוא מסר במסגרת הודעתו האישית, שפורסמה לאחר הודעת שר הביטחון.

הודעת ברק מיותרת

מקורביו של אשכנזי אמרו אמש בתגובה כי "הודעת ברק מיותרת לחלוטין. ניסו לצייר את הרמטכ"ל כאילו זחל על הברכיים לבקש שנה חמישית ולא היו דברים מעולם. שר הביטחון רצה להוכיח מי בעל הבית". המקורבים אמרו עוד שאשכנזי עצמו הופתע לשמוע על ההודעה, שכן הוא לא ביקש מעולם להמשיך לשנה חמישית, אלא לסיים את כהונתו במועדה כפי שנקבע.

קצינים בכירים אמרו מוקדם יותר הבוקר כי "ברק ביקש להבהיר לאשכנזי שהוא יקבע את זהות מחליפו. למרות שמעולם לא ביקש זאת, ברק ניסה להוכיח לאשכנזי בעיקר, אבל גם ליתר הקצינים ולציבור בכלל, שהמילה האחרונה תהיה שלו ולהראות את כוחו. ההשפלה הזו הייתה מיותרת, ונועדה להראות לאשכנזי שברק יקבל את ההחלטה מי יהיה המחליף שלו ושלאשכנזי אין מילה בנושא".

בהודעת אשכנזי מאמש נאמר: "אני מבקש להבהיר כי מעולם לא פניתי לראש הממשלה או לשר הביטחון, או לכל גורם אחר, בבקשה לכהן שנה חמישית בתפקידי. אני סבור שההחלטה שהתקבלה על ידי הממשלה פה אחד עם כניסתי לתפקיד והעמידה את כהונת הרמטכ"ל על ארבע שנים מראש, היא נכונה וראויה. לפיכך לא ברור הטעם לעסוק בשנה חמישית, כשזו כלל לא עמדה על הפרק".

אשכנזי הוסיף כי "לפני למעלה משלוש שנים נקראתי על ידי שר הביטחון וראש הממשלה דאז לשוב מן החיים האזרחיים ולקבל עליי את תפקיד הרמטכ"ל. מאז ועד היום אני עושה תפקידי באמונה ובתחושת שליחות, כאשר כל מעייניי ומרצי נתונים לבניינו של צה"ל ולמוכנות הכוחות. לפנינו בעיות ביטחון מורכבות ואתגרים לא פשוטים, קרובים ורחוקים, אשר מחייבים את כולנו להתרכז בעיקר וכך נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully