וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי הרמטכ"ל: "ההשפלה היתה מיותרת"

יהושע בריינר ופנחס וולף, מערכת וואלה! חדשות

7.4.2010 / 5:02

בתגובה להודעת שר הביטחון, הבהיר רב אלוף גבי אשכנזי כי הארכת כהונתו "כלל לא עמדה על הפרק". מקורביו: "ניסו לצייר את הרמטכ"ל כאילו זחל על הברכיים לבקש שנה חמישית ולא היו דברים מעולם"

תאגיד כאן

"ברק ביקש להבהיר לאשכנזי שהוא ייקבע את זהות מחליפו", כך אומרים הבוקר (רביעי) מקורבים לפרשת השנה החמישית של הרמטכ"ל וקצינים בכירים במילואים לאור חילופי ההודעות בין שר הביטחון אהוד ברק ולבין הרמטכ"ל אשכנזי. "למרות שמעולם לא ביקש זאת, ברק ניסה להוכיח לאשכנזי בעיקר, אבל גם ליתר הקצינים ולציבור בכלל, שהמילה האחרונה תהיה שלו ולהראות את כוחו. ההשפלה הזו הייתה מיותרת, ונועדה להראות לאשכנזי שברק ייקבל את ההחלטה מי יהיה המחליף שלו ושלאשכנזי אין מילה בנושא".

בתגובה להודעה שר הביטחון אהוד ברק על אי הארכת כהונת הרמטכ"ל גבי אשכנזי לשנה חמישית פרסמה אמש לשכת הרמטכ"ל הודעת תגובה מיוחדת מטעמו. בהודעת הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי נאמר: "אני מבקש להבהיר כי מעולם לא פניתי לראש הממשלה או לשר הביטחון, או לכל גורם אחר, בבקשה לכהן שנה חמישית בתפקידי. אני סבור שההחלטה שהתקבלה על ידי הממשלה פה אחד עם כניסתי לתפקיד והעמידה את כהונת הרמטכ"ל על ארבע שנים מראש, היא נכונה וראויה. לפיכך לא ברור הטעם לעסוק בשנה חמישית, כשזו כלל לא עמדה על הפרק".

אשכנזי הוסיף כי "לפני למעלה משלוש שנים נקראתי על ידי שר הביטחון וראש הממשלה דאז לשוב מן החיים האזרחיים ולקבל עליי את תפקיד הרמטכ"ל. מאז ועד היום אני עושה תפקידי באמונה ובתחושת שליחות, כאשר כל מעייניי ומרצי נתונים לבניינו של צה"ל ולמוכנות הכוחות. לפנינו בעיות ביטחון מורכבות ואתגרים לא פשוטים, קרובים ורחוקים, אשר מחייבים את כולנו להתרכז בעיקר וכך נעשה".

מקורביו של אשכנזי אמרו בתגובה כי "הודעת ברק מיותרת לחלוטין. ניסו לצייר את הרמטכ"ל כאילו זחל על הברכיים לבקש שנה חמישית ולא היו דברים מעולם. שר הביטחון רצה להוכיח מי בעל הבית". המקורבים אמרו עוד שאשכנזי עצמו הופתע לשמוע על ההודעה, שכן הוא לא ביקש מעולם להמשיך לשנה חמישית, אלא לסיים את כהונתו במועדה כפי שנקבע.

ח"כ בן ארי: "ברק מתנהל בנקמנות"

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), חבר וועדת חוץ וביטחון תקף את החלטת ברק. בן ארי אמר כי הוא "דורש לקיים דיון דחוף בוועדה. מדובר בהחלטה שתגרום לשמחה אצל אויבינו. ברק מתנהל בנקמנות ובחוסר אחריות, ופוגע בביטחון ישראל והמדינה תשלם על כך ביוקר".

ח"כ זאב ביילסקי (קדימה), גם הוא חבר בוועדת חוץ וביטחון אמר כי הוא סומך על שיקוליו של שר הביטחון. לדבריו, "רב-אלוף גבי אשכנזי הוא מהמפקדים הטובים ביותר שידע צה"ל. כחבר ועדת חוץ וביטחון האזנתי בקשב רב לסקירותיו של הרמטכ"ל, ואני יכול לומר שאנחנו בידיים טובות. הצטערתי לשמוע על ההחלטה לא להאריך את כהונתו בשנה נוספת דווקא בתקופה הנוכחית. עם זאת, אני סומך על שיקולי שר הביטחון אהוד ברק. אני מכיר את המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל הבא, וכולם אנשים ראויים ומפקדים מצטיינים. אין לי ספק שהרמטכ"ל הבא יהיה לא פחות טוב מהנוכחי, ושצה"ל ימשיך להיות צבא חזק שמוכן לכל תרחיש".

ח"כ יואל חסון (קדימה) כינה את החלטת ברק "תמוהה ולא עניינית". לדבריו, "עולה החשד כי היא נובעת משיקולים אישיים. ברור לכל, כי הרמטכ"ל אשכנזי ממלא את תפקידו בהצטיינות וללא דופי ואין מתאים ממנו לכהן בתפקיד מפקד הצבא, לנוכח האתגרים הביטחוניים העצומים העומדים בפני ישראל. צר לי שברק בחר להשפיל כך את אשכנזי ששיקם את הצבא. ראוי היה שברק יציע לו להמשיך בתפקידו לשנה חמישית, גם אם לא ביקש כך".

עדכון ראשון: 20:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully