וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבתא שעושה בית ספר לקשישים בסין

קשה להאמין שמה קסיוקסיאן מגיעה לבית הספר היסודי שבו היא לומדת כדי להכיר חברים חדשים. מה חגגה לא מזמן את יום הולדתה ה-102 והחליטה לתקן עוול היסטורי ולשוב לספסל הלימודים

מה קסיוקסיאן חגגה לא מזמן את יום הולדתה ה-102. עם הרבה רצון טוב וחיוך על הפנים היא פותחת את הבוקר בהליכה לבית ספר יסודי. הסבתא הסינית מצטיידת בילקוט, כלי כתיבה, מחברות וספרים ומתקנת את העוול החינוכי שנאלצה לעבור בגיל 13.

לפני 89 שנים נאלצה מה לנטוש את ספסל הלימודים, וזאת לאחר שביקשה לעבוד בקטיף כותנה על מנת לסייע מבחינה כלכלית למשפחתה. לאחר חמש שנים היא החליטה להתחתן והפכה לעקרת בית. בהמשך היא התמסרה לגידול תשעת ילדיה, ששבעה מהם הצליחו לסיים עם תואר אקדמי.

למרות הקשיים מבית, המשיכה הסבתא לחלום על סיום הלימודים, ובסופו של דבר היא הצליחה להוכיח לכל מכריה שבעזרת כוח רצון ניתן להצליח בכל משימה. באיחור של מספר שנים, שבה מה לכיתה בבית הספר היסודי והתיישבה ליד הילדים, שבמקרה הטוב יכולים להיות בני ניניה. מה נעזרת במכשיר שמיעה ובזכוכית מגדלת והפכה להיות אחת התלמידות המשקיעות בכיתה.

על החוויה המתקנת אומרת מה כי "אני מאוד שמחה שסוף סוף אני יכולה להגשים את החלום שלי. אני ממש נהנית ללכת גם בגיל הזה לבית הספר". בנה יי פנגקסין בן ה-58 סיפר כי "לאחר השיעור הראשון היא ביקשה לומר כמה מילים מול כל הילדים ואמרה: 'תודה למורה, תודה לכיתה שלי, אלמד כמו שצריך כדי שאתרום למדינה שלי' וכך היא באה על סיפוקה".

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • קשישה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully