וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: 79 הרוגים בשיטפונות בריו דה ז'נרו

הגשמים הכבדים גרמו למפולות בוץ ולשיטפונות שגבו את חייהם של 79 בני אדם ולפציעתם של עשרות בני אדם נוספים. הנשיא דה סילבה: "אף אחד לא יכול להתמודד עם הגשמים האלה"

79 בני אדם נספו במהלך היומיים האחרונים בשל הגשמים העזים שגרמו לשיטפונות כבדים ולמפולות בוץ בריו דה ז'נרו שבברזיל. התחבורה והמסחר הופסקו אף הם בשל השיטפונות.

מפולות הבוץ סחפו עמם בקתות בשכונות על צלע ההר. האגם המרכזי בעיר הפך לחום בשל הבוץ הרב והגשמים שלא פסקו מלרדת במשך כ-15 שעות. טיסות יוצאות ונכנסות לעיר בוטלו או עוכבו, ושכונות רבות נותקו מאספקת החשמל שלהן.

רוב הקורבנות נהרגו ו-40 בני אדם נפצעו באורח קשה כתוצאה ממפולות הבוץ. "המצב קריטי. הכבישים מוצפים וחסומים", אמר ראש העיר אדוארדו פאיס. "אנחנו ממליצים לאנשים להישאר בבתיהם", הוסיף. פאיס אמר כי 26 אנשים נהרגו באזור העירוני של ריו. כוחות ההצלה מסרו כי 14 איש נהרגו בעיר ניטרוי הנמצאת באזור מפרץ גואנברה שבריו, וכי אנשים נוספים נהרגו באזורים אחרים.

נשיא ברזיל לולה דה סילבה ביטל ביקור מתוכנן באזור השכונות שנפגע שם היה אמור לחנוך מספר פרויקטים ציבוריים. "אף אחד לא יכול להתמודד עם הגשמים שאנחנו רואים כאן, שהם הגרועים ביותר בהיסטוריה של ריו", אמר דה סילבה. מטאורולוגים חוזים כי הגשמים צפויים להימשך בימים הקרובים, מה שמעלה את החשש מפני מפולות בוץ ונזקי גשמים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully