וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: צלבי קרס על אנדרטה במחנה ריכוז

משטרת המבורג פתחה בחקירה לאחר שאלמונים ריססו צלבי קרס על אנדרטת הזיכרון במחנה הריכוז לשעבר נוינוגמה. המעשים בוצעו במהלך שעות הפעילות של המקום

כשבוע לפני ציון אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, פתחה משטרת גרמניה בחקירה לאחר שנודע היום (שלישי) כי אלמונים ריססו צלבי קרס על אנדרטת הזיכרון במחנה הריכוז לשעבר נוינגמה שבעיר המבורג. דוברת מטעם המשטרה המקומית מסרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "מעשי הוונדליזם בוצעו במהלך שעות הפתיחה הרגילות של המקום ואף שנכחו במקום מספר רב של מבקרים".

צלבי הקרס שרוססו על אנדרטת הזיכרון התגלו לאחר סיום הביקור על ידי אחד מעובדי המקום. העמותה האנטי-פשיסטית FIR פרסמה בתגובה לריסוס צלבי הקרס הודעה בה נכתב בין היתר כי היא "מזועזעת מהטומאה", שהתרחשה שבועות ספורים לפני יום השנה ה-65 לשחרור מחנה הריכוז. עוד נמסר בהודעת הארגון כי "האקט הזה מבהיר שוב כי הזיכרון ההיסטורי חייב ללכת יד ביד עם עירנות לגבי הנטיות והפעולות העכשוויות של הימין הקיצוני".

מחנה הריכוז נוינגמה הוקם ברובע הנושא את אותו שם כ-15 קילומטרים ממרכז העיר המבורג. הוא הוקם על ידי האס.אס ופעל מ-13 בדצמבר 1938 עד לארבעה במאי 1945. במהלך השנים שבהן פעל המחנה, נספו כ-55 אלף אסירים עקב התנאים הבלתי-אנושיים ששררו בו ובהם עבודת פרך, תנאים לא היגייניים, מיעוט במזון ואלימות רבה שהופנתה כלפי האסירים מצד השומרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully