וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "עבדאללה מנסה לברוח מהמציאות"

שר החוץ התייחס לביקורת הקשה שמתח מלך ירדן על ישראל. על הדרישה להפסיק את הבנייה בירושלים אמר ליברמן כי "זה בלתי מקובל בעליל. לא יהיה מצב שנסכים להקפאת הבנייה"

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שלישי) לביקורת הנוקבת שמותחים גורמים ערביים כנגד ישראל. ליברמן תקף את ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן ואת מלך ירדן עבדאללה.

"הסיפור של ארדואן לא התחיל בממשלת נתניהו. הוא לא התחיל במשרד החוץ תחת שרביטו של אביגדור ליברמן", אמר. לדבריו, גם ארדואן וגם מלך ירדן עבדאללה "מנסים לברוח מהמציאות" בדרישותיהם לישראל.

עבדאללה מלך ירדן אמר הלילה כי ילחץ על ממשל אובמה לכפות על ישראל את התנאים ולוח הזמנים לשיחות השלום עם הפלסטינים כאשר ישתתף בשבוע הבא בוועידה הבינלאומית לביטחון גרעיני שנשיא ארצות הברית אובמה יארח בוושינגטון.

על הדרישות הבינלאומיות והלחץ האמריקאי להקפאת הבנייה בירושלים אמר ליברמן כי "לא יהיה מצב שנסכים להקפאת הבנייה בירושלים - לא במערב העיר ולא במזרח העיר. אני לא מכיר מדינה בעולם שתסכים למגבלה כלשהי לבנות בבירתה, זה דבר שהוא בלתי מקובל בעליל", הוסיף. לטענתו, הסכמה להקפאת הבנייה בירושלים היא ויתור על הריבונות של ישראל כמדינה עצמאית וכל עוד המדינה רוצה להישאר כזו, "אנחנו חייבים לגלות יכולת לעמוד בלחצים".

ליברמן התייחס בראיון בקול ישראל לדרישה של ארצות הברית והקהילה הבינלאומית לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. לדבריו, ישראל ערכה "מספיק מחוות" לפלסטינים ובמקום לקבל תמריץ חיובי על אותן מחוות, ישראל זכתה לדרישות ובקשות נוספות. "תורם של הפלסטינים לעשות מחוות ולעשות ויתורים", אמר, "מדינת ישראל עשתה בשנה האחרונה מספיק מחוות ומספיק ויתורים".

בהמשך לנושא זה ביקר שר החוץ את דרישת הקהילה הבינלאומית לחזרה לגבולות 67' במסגרת השלמת המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים. "זה לא סוף הסכסוך אלא העברת הסכסוך לתוך תל אביב ולתוך גוש דן", אמר, "חברי כנסת ערבים אומרים בפה מלא שכאשר תקום מדינה פלסטינית הם ידרשו אוטונומיה בגליל ובנגב".

עדכון ראשון: 07:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully