וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: על אירן להסתכל במראה בנושא הגרעין

ארה"ב דחתה את תוכניתה של אירן לקיים כינוס בנושא התפרקות מנשק גרעיני וקראה לרפובליקה האסלמית "להסתכל במראה אם היא רצינית בדבריה על התפרקות מנשק גרעיני"

ארצות הברית דחתה הלילה (שלישי) את תוכניתה של אירן לקיים כינוס בנושא התפרקות מנשק גרעיני. ממחלקת המדינה של ארצות הברית נמסר כי על אירן רק "להסתכל במראה" אם היא רצינית בדבריה על התפרקות מנשק גרעיני.

"אם אירן מעוניינת בחיזוק המדיניות של אי הפצת נשק גרעיני היא יכולה לעשות זאת בהסתכלות במראה", אמר דובר מחלקת המדינה האמריקאי פיליפ קרואלי. "יש פעולות מסוימות שעל אירן לנקוט ולא עשתה כך מה שהביא אותנו לנקודה בה אנו צריכים לשקול להטיל עליה סנקציות. אם כוונתה של אירן למנוע הפצה של נשק גרעיני היא אמיתית היא יכולה להתחיל בכך שתרגיע את הקהילה הבינלאומית לגבי תוכניתה הגרעינית".

ביום ראשון הודיעה אירן כי תקיים כינוס שיעסוק בפירוק מנשק גרעיני ב-18-17 באפריל וכי סין תשתתף בכינוס זה. "זהו כינוס בינלאומי ואירן, אשר תומכת בפירוק מנשק גרעיני, קוראת לכל המדינות להתפרק מנשקן", אמר סעיד ג'לילי, ראש המשלחת האירנית לשיחות הגרעין עם המערב לסוכנות ידיעות מקומית. ג'לילי הוסיף כי "סין בירכה על היוזמה ותשתתף בכינוס". הכינוס אשר ייקרא "אנרגיה גרעינית לכולם, נשק גרעיני לאף אחד" ייערך לאחר הפסגה בנושא הגרעין שתקיים ארצות הברית בוושינגטון בתאריכים 12-13 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully