וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר צה"ל: ניתן היה למנוע הרג 4 פלסטינים

לפי תחקירים שבוצעו בפיקוד המרכז, כוחות צה"ל ביצעו טעויות מקצועיות בשתי תקריות בחודש שעבר, שבהן נהרגו 4 פלסטינים. מהמסקנות עולה שפעולה נכונה של החיילים היתה יכולה למנוע את מות הפלסטינים

כוחות צה"ל ביצעו טעויות מקצועיות ונערכו בצורה לקויה בשתי תקריות שונות בחודש שעבר, שבמהלכן נהרגו ארבעה פלסטינים. כך עולה הערב (שני) מתחקירים שביצע פיקוד מרכז. מהתחקירים עולה שפעולה נכונה של הכוחות עשויה היתה למנוע את הרג הפלסטינים. בגלי צה"ל דווח עם זאת, כי בתחקירים לא נמצאו פגמים ערכיים בהתנהלות הכוחות.

התחקירים בדקו את תפקוד צה"ל בשתי תקריות קטלניות: הפגנה אלימה ליד הכפר עראק בורין, ב-20 במרץ מהלכה נהרגו שני נערים בני 16: מוחמד קדוס ואוסיד קדוס. בתקרית נוספת למחרת נהרגו שני פלסטינים שהתקרבו אל מחסום צה"ל סמוך לכפר עוורתא כשהם חמושים בקלשון, על ידי חייל שחש מאוים.

לטענת הפלסטינים וארגון בצלם, שני הנערים בהפגנה נפגעו בראשם מפגיעת אש חיה של צה"ל. בצה"ל הכחישו בתוקף כי נעשה שימוש באש חיה. תחקירנית של ארגון זכויות האדם "בצלם" דיווחה מבית החולים רפידיה בשכם לאחר התקרית כי הנערים נפגעו מאש חיה ולא מכדורי גומי כפי שטוענים בצה"ל. בצילומי רנטגן נראה לטענתה בברור קליע שחדר לגולגולת אחד הפצועים.

מדובר צה"ל נמסר לאחר התקרית כי אמנם זוהתה פגיעה בשני פלסטינים שפונו מהמקום אך לדבריו, הנערים "נפגעו מכדורי גומי שנורו לעבר ההמון בהתאם לנהלים". עוד ביקשו אז להבהיר בצה"ל כי קודם לירי כדורי הגומי נעשה שימוש ברימוני גז.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully