וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול בעזה: מגייסים משת"פים בפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק נהנית מפופולאריות גבוהה ברצועת עזה. אך גורמים בחמאס חוששים כי השימוש הנרחב שתושבי הרצועה עושים בה מקל על ישראל במאמציה להשיג מידע ולגייס סוכנים

מי מסתכל לי בפרופיל? ודאי חשבתם פעם על האפשרות שהמידע שאתם מפרסמים בפרופיל הפייסבוק שלכם יגיע לידיים הלא נכונות. בעזה החשש הזה כנראה מוצדק שבעתיים. גורמים בחמאס טוענים, כי ישראל עושה שימוש נרחב במידע שתושבי רצועת עזה מפרסמים על עצמם ומשתמשים בו לצרכי גיוס סוכני מודיעין.

איהב אל-חוסין, דובר בממשלת חמאס, אמר כי "ישראל עושה שימוש נרחב בפייסבוק. לאנשים רבים אין מודעות לסוגיות של ביטחון מידע. הם מדברים באינטרנט על בעיותיהם האישיות". על פי חמאס,ישראל יוצרת קשר עם האנשים האלה ומשתמשת במידע הזה כדי ללחוץ עליהם להפוך לסוכנים. חוסין מוסיף כי יש תחושה שבזכות האינטרנט ישראל יודעת הכל על תושבי הרצועה.

העיתונאי רונן ברגמן הסביר ל-BBC כי מדובר רק באמצעי אחד ושולי מבין האמצעים הרבים והמתוחכמים בהרבה שישראל עושה בהם שימוש לגיוס סוכנים. הוא הוסיף כי התפיסה כיום היא שאיומים אינם דרך יעילה לגייס סוכנים לטווח ארוך.

לדבריו של פלסטיני תושב הרצועה, שהגיע לישראל לקבלת טיפול רפואי, גורמי הביטחון הישראלים מנסים לגייס סוכנים ולהשיג מידע על חמאס והג'יהאד האיסלאמי. הוא אמר כי "הם אומרים שהם יודעים עליך הכל, אבל זה מידע שנמצא בפייסבוק. מסוכן לפרסם מידע אישי ברשת. זה מאפשר לישראל לפקח עלינו".

בשנה שעברה ישראל הגיבה לטענות לפיהן גורמי ביטחון אמרו לפלסטינים כי יאפשרו להם לצאת מעזה לקבלת טיפול רפואי רק אם יספקו מידע, ואמרה כי "אין שחר לדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully