וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבוע: 114 כורים חולצו ממכרה בסין

114 כורים חולצו ממכרה פחם שהוצף בצפון סין. 39 כורים נוספים עדיין לכודים מתחת לאדמה. מחקירה ראשונית עולה כי מנהלי המכרה ידעו על דליפת המים לפני שהמכרה הוצף

114 כורים חולצו היום (שני) בשלום ממכרה פחם שהוצף בצפון סין, כך מסרו כלי תקשורת במדינה. לאחר יותר משבוע שהיו לכודים במכרה, הצליחו המחלצים להגיע לכורים ולפנותם כאשר הם במצב יציב לטיפול רפואי. צוותי החילוץ פועלים כעת להגיע ל-39 כורים נוספים שככל הנראה נותרו לכודים במכרה.

הכורים שחולצו, הוצאו מהמכרה על ידי אלונקות והתקבלו בחוץ בקריאות שמחה של קרוביהם. הם נעטפו בשמיכות והובהלו לאמבולנסים כשמצבם יציב. דובר כוחות ההצלה אמר כי החילוץ היה "בגדר נס".


הכורים שחולצו היו חלק מקבוצה גדולה של 261 כורי פחם שעבדו במכרה וונג'יאלינג כאשר הוא הוצף. מיד לאחר ההצפה הצליחו צוותי החילוץ להוציא מן המכרה 108 כורים. אתמול הוצאו מהמכרה 9 כורים נוספים, ובמהלך הלילה הוצאו 114 כורים.

התאונה אירעה כאשר פועלים שחפרו מנהרות פרצו קיר לתוך פיר ישן שהיה מלא במים שהציפו את המכרה. חלק מן הכורים שניצלו סיפרו כי הצליחו לחבר את החגורה שלהם למוטות שהיו מחוברים לקירות המכרה כאשר המים פרצו לראשונה פנימה. הם נותרו צמודים לקיר עד שצפה והגיעה אליהם עגלת המכרה ואז הם קפצו לתוכה והצליחו לצאת החוצה.

מחקירה ראשונית של התאונה עולה, כי מנהלי מכרה הפחם התעלמו מהראיות לדליפות מסוכנות של מים מקירות המכרה החצי בנוי ימים לפני האסון. הפועלים הונחו להגביר את קצב העבודה שלהם על מנת להספיק לבנות את המכרה עד חודש אוקטובר כדי שניתן יהיה להתחיל להפעילו.

כ- 200 בני אדם ב-50 קבוצות של חילוץ והצלה עבדו מסביב לשעון כדי לנקז את המים, לווסת את הגז מהמכרה, ולחלץ את הכורים שהיו לכודים. ואנג ג'ון, מושל מחוז שנקסי, בו ממוקם המכרה אמר כי "עד כה שיתוף הפעולה מסודר, והההשפעה נראית לעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully