וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ בריטניה: הכלכלה פצועה כמו ויין רוני

גורדון בראון מצא דרך מקורית להסבר איום המיתון על הכלכלה והשווה את שיקומה לשיקומו של הכדורגלן הפצוע ויין רוני. "אתה זקוק לתמיכה כדי לחזור לכושר ורק אז אתה יכול להניף את גביע העולם"

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון אמר הלילה (שני) כי כלכלת ארצו זקוקה לטיפול זהיר והשווה אותה לטיפול ברגלו הפצועה של שחקן הכדורגל ויין רוני. בראון אמר כי הכלכלה בארצו זקוקה לטיפול זהיר "באותה מידה בה זקוק לה ויין רוני".

בראון, אוהד ספורט נלהב, השתמש בהשוואה לעולם הכדורגל לאור הסיכון כי בריטניה עלולה להיכנס לתקופה מיתון. בניסיון להסביר לציבור המצביעים את ההחלטה לדחות בשנה את הקיצוצים בתקציב הממשלה על מנת להתגבר על גרעון המדינה העומד על כ-163 מיליארד לירות שטרלינג, הסביר בראון כי שיקום הכלכלה הוא תהליך ארוך ואין לכפות אותו על מנת לצאת ידי חובה.

"תנו לי להסביר את זה כך, אני יודע כי ויין רוני נפצע ברגלו וכי כולם מקווים כי יחלים בזמן להשתתף במשחקי המונדיאל, אבל אחרי פציעה אתה זקוק לתמיכה כדי להחלים. אתה זקוק לתמיכה כדי לחזור לכושר, ורק אז אתה יכול להניף את גביע העולם", אמר בראון והסביר כי "כך גם הכלכלה – אנחנו לא חזרנו לכושר מלא ועלינו להמשיך בתמיכה".

שחקן הכדורגל המוערך וחלוצה של קבוצת מנצ'סטר יונייטד, ויין רוני, מחלים בימים אלו מפציעה בקרסול רגלו. רוני, שהוביל את טבלת המבקיעים בליגת הכדורגל הבכירה של בריטניה, היה צפוי טרם הפציעה להוביל את נבחרת בריטניה במשחקי המונדיאל שיערכו בחודש יוני בדרום אפריקה, אולם מאז פציעתו השתתפותו מוטלת בספק.

"אני סבור כי הבראת המדינה מהמיתון הוא הנושא החשוב ביותר העומד בפני בריטניה ומשמעות הדבר היא כי לא כדאי לקחת כסף מהכלכלה השנה", אמר בראון בהודעת וידאו מוקלטת שפורסמה באתר האינטרנט של הממשלה. את דבריו של בראון ניתן לייחס גם לבחירות הקרובות במדינה, כאשר בראשן עומד הדיון על סכנת המיתון. כמו כן מחר צפוי בראון לאשר את מועד הבחירות במדינה.

לדברי שר האוצר של בריטניה, אליסטייר דרלינג, אין בכוונת הממשל להתחיל בקיצוצי התקציב עד לשנת 2011 לפי הטענה כי הכלכלה אינה חזקה דיו. הצהרות אלו של בראון ודרלינג מגיעות אל מול מפלגות האופוזיציה בבריטניה, אשר מובילות לפי הסקרים האחרונים בבחירות. מפלגות אלו הודיעו כי בכוונתן לקצץ כשישה מיליארד לירות שטרלינג עוד השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully