וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היחסים בין ישראל וארה"ב - מצוינים"

שגריר ישראל בארה"ב מייקל אורן אמר כי מצב היחסים בין ישראל וארה"ב מצוינים וכי שתי המדינות מחויבות לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים

שגריר ישראל בארה"ב מייקל אורן אמר היום (ראשון) היחסים בין ישראל וארה"ב מצוינים. כאשר נשאל על מצב היחסים בין שתי המדינות בראיון לרשת CNN אמר אורן כי "אני צריך בדיוק מילה אחת כדי לענות על זה. מצב היחסים בין ישראל וארה"ב – מצוין".

אורן אמר עוד בראיון, כי קיים סיכוי ל"הסכם שלום היסטורי" אם הפלסטינים יהיו מוכנים לחזור לשולחן המשא ומתן. "אנחנו מקווים. אני באופן אישי מאוד בטוח בכך. אני חושב שהתנאים לקידום תהליך השלום קיימים כיום, והם לא היו קיימים באף זמן אחר בעבר", אמר אורן.

אורן הבהיר כי ממשלת ישראל מחויבת באופן מלא לקידום תהליך השלום. לדבריו, "ברגע שהם יהיו מוכנים לשבת איתנו פנים מול פנים, אנחנו מאמינים כי ביכולתנו להתקדם במהירות, תוך דיון בנושאי הליבה: גבולות ירושלים, בעיית הפליטים, ויש ביכולתנו להשיג שלום היסטורי".

אורן הדגיש כי במהלך 16 שנות משא ומתן בין ישראל והפלסטינים, היו "שני מקרים בהם ראש ממשלה ישראלי שם תוכניות מוכנות להסכם שלום על השולחן, כולל את ירושלים".

"ירושלים היא בירתה של מדינת ישראל. תחת החוק הישראלי, יש לה את אותו מעמד כמו לתל אביב. המדיניות שלנו היא שכל ערבי, כל יהודי יש את הזכות לבנות באופן חוקי בעיר, כפי שיש להם את הזכות לבנות באופן חוקי בכל מקום בערים בארה"ב, כולל כמו בעיר הזו, וושינגטון. זו המדיניות שלנו. היא לא הולכת להשתנות", הוסיף.

אורן התייחס גם למחויבותה של ארה"ב לתהליך השלום בין ישראל והפלסטינים. לדבריו, "יש לנו את הנשיא אובמה, אדם המחויב באופן אישי לתהליך הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully