וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: "ישראל העבירה סחורה פגומה"

לאחר 3 שנים בהן אסרה ישראל על העברת סחורות לצרכי מסחר לעזה, התאפשרה כניסתן של עשר משאיות עמוסות בנעליים ובגדים לרצועה. עם זאת, הסוחרים הפלסטינים לא מרוצים

לראשונה מזה שלוש שנות מצור, אפשרה היום (ראשון) ישראל משלוח בגדים ונעליים לסוחרים ברצועת עזה. מצה"ל נמסר כי בגדים והנעלה הוכנסו לרצועה בעבר על בסיס קבוע כסיוע הומניטרי, אולם זו הפעם הראשונה שישראל מאפשרת משלוח כזה לצרכי מסחר.

לדברי הפלסטינים, המשלוח, שהעובר באמצעות עשר משאיות, חצה את הגבול דרך מעבר כרם-שלום. הסוחרים בעזה אמרו כי המשלוח לא מספיק לחידוש המלאי שלהם, ודרשו כי ישראל תשחרר סחורה נוספת שמעוכבת בנמליה מאז 2007.

זיאד ברבך, סוחר בגדים, אמר כי הסחורה שהגיעה איננה מספקת ואף פגומה. לדבריו, "חלק ממנו אפילו מריח רע. כמחצית מהסחורה עדיין טובה, אבל המחצית השנייה פגומה. אני חושש שלא אצליח להחזיר את ההשקעה". לדברי הסוחרים, הם אולצו לשלם 2,000 שקלים על כל חודש שבו הסחורה מעוכבת בנמל אשדוד. הסחורה, כאמור, נמצאת בנמל מזה כשלוש שנים.

ישראל אוסרת העברה של מספר סחורות לרצועה, ביניהן בטון וברזל, בטענה שחמאס יכול לנצל אותם לפעילות טרור. תושבי הרצועה מקבלים אספקה של סחורות דרך מנהרות הברחה מן הרצועה למצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully