וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר טורקיה בישראל יסיים את תפקידו

אחמט אוגוז צ'ליקול יסיים את תפקידו לאחר פחות משנה בתפקיד ויוחלף על ידי כרים אוראס, דיפלומט בכיר בטורקיה. טרם נמסרה סיבה רשמית לחילוף

לאחר פחות משנה בתפקיד, שגריר טורקיה בישראל אחמט אוגוז צ'ליקול, יסיים את תפקידו בקיץ הקרוב ויחזור לטורקיה. לפי הדיווחים בתקשורת הטורקית, את צ'ליקול יחליף הדיפלומט כרים אוראס, המועסק כעת במחלקה לענייני המזרח התיכון במשרד החוץ הטורקי.

בחודש פברואר השנה ביקש צ'ליקול ממשרד החוץ הטורקי לסיים את תפקידו בישראל. במשרד החוץ הדגישו אז כי אין מדובר בצעד טורקי רשמי אלא בבקשה פרטית של השגריר צ'ליקול. סגן שר החוץ דני אילון מסר בתגובה כי "אנו מצרים על המהלך, אך רצונו של אדם כבודו".


צ'ליקול עמד במרכזו של אחד מפרקי המשבר האחרון ביחסי שתי המדינות. סגן שר החוץ דני אילון זימן בחודש ינואר את צ'ליקול לשיחת נזיפה. השיחה הפכה להשפלה כאשר במהלכה קלטו מכשירי ההקלטה את אילון כשהוא אומר לעוזרו כי "העיקר שיראו שהוא (השגריר הטורקי) יושב נמוך ואנחנו גבוה ושיש פה רק דגל אחד, ואתה רואה שאנחנו לא מחייכים".

השגריר הטורקי זומן לשיחת בירור בעקבות שידור תכנית טלוויזיה אנטי ישראלית בטלוויזיה הטורקית. בתוכנית הטורקית מתוארים סוכני מוסד ישראלים התוקפים את השגרירות הטורקית בארץ וחוטפים את השגריר ומשפחתו כבני ערובה. בתכנית שולבו גם אלמנטים גרפיים חזקים כגון דם המותז על דגל ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully