וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אירני: ביום שישי נחשוף הישג גרעיני

טהרן ממשיכה להפתיע. לאחר שאתמול הבטיח מנהל הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן כי ארצו עשויה לבנות מתקנים נוספים להעשרת אורניום, היום הודיע דוברו כי ארצו תציג השבוע הישג גרעיני נוסף

בכיר אירני הודיע היום (ראשון) כי במהלך טקס יום האטום הלאומי שייחגג בטהרן ביום שישי הקרוב, תחשוף ארצו הישג נוסף בתחום הגרעין.

לדברי עלי שירזדיאן, דובר הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית, הנשיא מחמוד אחמדינג'ד יהיה נוכח בטקס אשר ייערך ממערב לטהרן. שירזדיאן הוסיף כי בטקס ינכחו גם חברי קבינט אירני כמו גם מספר דיפלומטים ושגרירים ממדינות זרות.

במקביל הודיעה היום אירן כי תארח החודש כינוס אשר יעסוק בפירוק מנשק גרעיני וכי סין תשתתף בכינוס זה. "זהו כינוס בינלאומי ואירן, אשר תומכת בפירוק מנשק גרעיני, קוראת לכל המדינות להתפרק מנשקן", אמר סעיד ג'לילי, ראש המשלחת האירנית לשיחות הגרעין עם המערב לסוכנות ידיעות מקומית. ג'לילי הוסיף כי "סין בירכה על היוזמה ותשתתף בכינוס" אשר ייערך ב-18-17 באפריל. "אמרנו בעבר כי אנו מוכנים לדבר על נושאים אשר יכולים לעזור להשגת שלום עולמי, יציבות וביטחון".

אתמול אמר מנהל הסוכנות לאנרגיה אטומית של אירן עלי אכבר סאלחי כי ארצו עשויה להתחיל לבנות מתקנים נוספים להעשרת אורניום תוך חצי שנה. בדבריו לסוכנות הידיעות האירנית אמר סאלחי כי "הסוכנות תסיים תוכניות לבנייתם של מתקן אחד או שניים להעשרת אורניום וכי המתקנים ייבנו בכפוף לאישורו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully