וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבו של האפיפיור: "מתנצל בפני היהודים"

המטיף האישי של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 עורר סערה בסוף השבוע, לאחר שהשווה בין ההשתלחות באפיפיור בפרשת הפדופיליה לבין אנטישמיות. הבוקר, הוא ביקש את סליחת היהודים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

המטיף האישי של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 התנצל היום (ראשון) בפני ציבור היהודים, על כך שהשווה בין המתקפה שספג האפיפיור בנושא פרשת הפדופיליה בכנסייה לבין האנטישמיות. המטיף, האב רניירו קלטמסה, פנה ליהודים ולקורבנות הפדופיליה שנפגעו מדבריו, הביע חרטה וביקש את סליחתם. "אם פגעתי בדברי ביהודים או בקורבנות פדופיליה – ולא זו היתה כוונתי –, אני מתנצל מקרב לב ומבקש את סליחתכם", אמר קנלטמסה.

עוד הוסיף האב כי האפיפיור עצמו לא היה מודע להתבטאויותיו ובדומה לשאר העולם, שמע אותן רק כשנאמרו בבזיליקת פטרוס הקדוש בוותיקן, במסגרת דרשת "יום שישי הטוב". "לא זו בלבד שהאפיפיור לא הורה לי לשאת דברים אלה, אלא גם שהוא נחשף אליהם יחד עם העולם כולו משנהגו במהלך הדרשה", הוסיף קנלטמסה.

בהתבטאויותיו בסוף השבוע אמר האב קנלטמסה כי לאורך ההיסטוריה היהודים היו קורבנות של "אלימות קולקטיבית", והוסיף כי הדבר דומה למתקפה לה זוכים הוותיקן והאפיפיור בפרשת הפדופיליה בכנסייה. קלטמסה ציטט דברים שלטענתו צוינו במכתב שקיבל מחבר יהודי, ואמר כי "השימוש בסטריאוטיפים, המרת האחריות האישית באשם קולקטיבי – אלה מזכירים לי את ההיבטים המבישים ביותר שבאנטישמיות".

הדברים גרמו לסערה בינלאומית ועוררו תגובות חריפות ברחבי העולם, הן מגורמים יהודיים והן מארגונים המסייעים לנפגעי פדופיליה והתעללות מינית. הרב הראשי של רומא, ריקרדו די סגני התרעם על הדברים וטען כי הם בלתי רגישים, דווקא לאור העיתוי שבו הם נאמרו. ארגונים אחרים כינו את התבטאותו "דוחה", ו-"גסה". כתוצאה מכך, דובר הוותיקן פדריקו לומברדי פרסם הודעה שמביעה הסתייגות מדבריו של דרשנו של האפיפיור. "ההשוואה שנעשתה אינה הקו המנחה של הוותיקן והכנסייה הקתולית כלל ועיקר", אמר לומברדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully