וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: שוב פיצוץ במסילת רכבת בדגסטן

מטען התפוצץ במסילת רכבת במחוז דגסטן שבצפון חבל הקווקז. לא היו נפגעים, אך כתוצאה מהפיצוץ סטו מספר קרונות ממסלולם. אף ארגון לא לקח אחריות לפיצוץ

גל הטרור שפוקד את רוסיה אינו פוסק - מטען התפוצץ הבוקר (ראשון) במסילת רכבת במחוז דגסטן שבצפון חבל הקווקז ברוסיה. איש לא נפגע בפיצוץ, אך הוא גרם למספר קרונות לסטות ממסלולם. רק לפני מספר ימים פקדו את המחוז שני פיצוצים עזים ובהם נהרגו 12 בני אדם.

הפיצוץ התרחש בשעת בוקר מוקדמת בקו שמוביל ממוסקבה לאזרבייג'ן, וגרם לסטייתם של שמונה קרונות הובלה שהכילו חומרי בנייה. למקום הוזעקו כוחות סיוע רבים,. לאחר סריקת מקום הפיצוץ דיווחו כוחות ההצלה כי לא נמצאו נפגעים. יחד עם זאת, הנזק גרם לעיכובה של תנועת הרכבות במסלול.

לפי החשד, האחראים לפיצוץ זה הם המורדים הצ'צ'נים, שלקחו אחריות גם על שני הפיגועים הצמודים שאירעו מוסקבה, במהלכם נהרגו 40 בני אדם. רמת האלימות במחוז דגסטן עלתה במידה ניכרת במהלך השנתיים האחרונות, עם דרישתם של המורדים האיסלמיים להשגת ריבונות משלטונות רוסיה. וכך, מרבית המתקפות כוונו לעבר נציגי החוק והמשטרה.

בגל הפיגועים שפוקד את רוסיה מזה שבועיים נהרגו בסך הכול 52 בני אדם. ביום רביעי שני פיצוצים החרידו את מרכז העיר קיזלייר סמוך לאולם קולנוע ברפובליקת דגסטן. במתקפה נהרגו 12 בני אדם ושבעה נפצעו. בין ההרוגים גם קצין בכיר במשטרה.

ביום שני שתי מחבלות מתאבדות פוצצו את עצמן ברכבת התחתית בבירת רוסיה. בפיגוע נהרגו 40 בני אדם ועשרות נוספים נפצעו. הפיצוץ הראשון אירע קרוב לשעה 7:00 בקרון השני של הרכבת ופגע גם באנשים שעמדו על רציף התחנה "לוביאנקה". כחצי שעה לאחר הפיצוץ הראשון, התקבלו דיווחים על פיצוץ נוסף שארע בתחנת רכבת תחתית "פארק קולטורי".

ולדימיר פוטין התייחס בחריפות לפיגועים ואמר כי "הטרוריסטים שאחראים למתקפת הטרור במוסקבה יושמדו". לדבריו, מתקפת הטרור הינה "פשע נוראי". פוטין הוסיף כי הוא "בטוח שכוחות הביטחון לא יחסכו במאמציהם לאתר ולהעניש את הפושעים". גם הנשיא דימיטרי מדבדב הודיע כי האחראים לפיגועים יימצאו וייענשו. "האנשים האלה הם חיות", אמר מדבדב.

  • עוד באותו נושא:
  • דגסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully