וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: "אי הסגרת קליין - החלטה מבישה"

סגן נשיא קולומביה פרנצ'סקו סאנטוס גינה את המלצת בית המשפט האירופי לזכויות אדם לרוסיה שלא להסגיר את מאמן המילציות הישראלי, ואמר כי "מדובר בהחלטה מבישה"

ממשלת קולומביה מתחה אמש (שבת) ביקורת על המלצת בית המשפט האירופי לזכויות אדם שלא להסגיר את שכיר החרב הישראלי יאיר קליין מרוסיה לקולומביה. קליין נידון לעשר שנות מאסר בעוון אימון של מליציות של סוחרי סמים בקולומביה.

סגן נשיא קולומביה פרנצ'סקו סאנטוס אמר לתקשורת המקומית כי החלטת בית המשפט פוטרת את קליין ואנשיו מעונשם ומונעת את עשיית הצדק מקורבנותיהם. סאנטוס הוסיף כי פסיקת בית המשפט "מבישה את האנושות, את הקורבנות, ואת זכויות האדם".

בשבוע שעבר קרא בית המשפט לזכויות אדם של האיחוד האירופי בשטרסבורג לשלטונות רוסיה שלא להסגיר לקולומביה את סגן אלוף במילואים יאיר קליין, המוחזק מזה כשנה במעצר במוסקבה. נגד קליין בן ה-67 תלוי ועומד בקולומביה גזר דין של 10 שנות מאסר, לאחר שהורשע באימון שכירי חרב של סוחרי הסמים גונזלו רודריגז גאצ'ה ופאבלו אסקובר גאבריה.

בית המשפט האירופי קבע ברוב של חמישה שופטים מול שני מתנגדים כי הסגרתו של קליין לקולומביה תביא להפרת זכותו למשפט הוגן ותפגע בתנאי מעצרו. בהחלטת בית המשפט נכתב כי "אין להסגירו לקולומביה, מאחר שהעותר יימצא תחת סכנה ממשית לסבול מיחס רע, אילו יוחזק בקולומביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully