וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג ימין קיצוני בדרום אפריקה נרצח בביתו

יוג'ין טרבלנש, שעמד בראש מפלגת ימין שנלחמה על שימור משטר האפרטהייד בשנות ה-90', וריצה עונש מאסר על הכאת אדם שחור, הוכה למוות בחוותו שבדרום אפריקה

מנהיג הימין הקיצוני הלבן בדרום אפריקה, יוג'ין טרבלנש הוכה למוות אתמול (שבת) בחוותו שבעיר ונטרסדרופ. טרבלנש, שהיה בן 69 במותו, נלחם בשנות ה-90 של המאה שעברה לשימור האפרטהייד במדינתו.

מקורב למשפחתו של טרבלנש סיפר כי הוא הוכה למוות בעודו ישן. לפי עדות אחרת, של חבר מפלגת ה-AWB (Afrikaner Resistance Movement) שטרבלנש עמד בראשה, כלי הנשק ששימש את התוקפים היה צינורות וסכינים.

המשטרה מסרה כי שני צעירים בני 16 ו-21 שעבדו עבור טרבלנש נעצרו בחשד למעורבות ברצח. הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך בשל משכורות שטרבלנש לא שילם לחשודים ולא על רקע פוליטי.

בתקופה האחרונה גוברת המתיחות הבין-גזעית בדרום אפריקה ששיאה היה בפרסום שיר שמילותיו היו "הרגו את הבורים". לדברי חברי מפלגתו של טרבלנש, השיר יצר את אווירת ההסתה שאפשרה את רצח מנהיג מפלגתם, שראה עצמו כבורי.

טרבלנש שמר על פרופיל ציבורי נמוך מאז השתחרר מהכלא בשנת 2004, לאחר שריצה עונש בגין הכאת אדם שחור שכמעט הביאה למותו. הוא חי בבדידות בשנים האחרונות, בעוד מפלגתו הלכה והתחזקה וניסתה ליצור חזית של מפלגות הימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully