וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מתכננת לבנות מתקני העשרה נוספים

מנהל הסוכנות לאנרגיה אטומית של אירן אמר כי ארצו עשויה להתחיל לבנות מתקנים נוספים להעשרת אורניום תוך חצי שנה. קודם לכן אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי ארצו אינה נרתעת מאיומי הסנקציות של ארצות הברית והמערב: "ככל שירבו האיומים, כך תשתפר הטכנולוגיה"

האיומים הגוברים על הטלת סנקציות אינם מונעים מאירן לתכנן את הקמתם של מתקנים נוספים להעשרת אורניום. מנהל הסוכנות לאנרגיה אטומית של אירן עלי אכבר סאלחי אמר היום (שבת) כי ארצו עשויה להתחיל לבנות מתקנים נוספים להעשרת אורניום תוך חצי שנה. בדבריו לסוכנות הידיעות האירנית אמר סאלחי כי "הסוכנות תסיים תוכניות לבנייתם של מתקן אחד או שניים להעשרת אורניום וכי המתקנים ייבנו בכפוף לאישורו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד".

קודם לכן הגיב נשיא אירן אחמדינג'ד לאיומים ההולכים ומתממשים בדבר הטלת סנקציות על מדינתו מצד המערב. במהלך נאום טלווזיוני אמר אחמדינג'ד כי סנקציות בגין תוכנית הגרעין האירנית רק יגבירו את המוטיבציה לקידום ההתפתחות הטכנולוגית. הנשיא האירני פנה למערב ואמר "לא תצליחו להרתיע את האומה שלנו באמצעות איומים מסוג זה, ולא תעכבו את התפתחותנו. ככל שתרבו באיומים, כך תעלה המוטיבציה בעם".

נשיא אירן הוסיף להתכחש להאשמות שמופנות כלפי אירן בדבר כוונות החימוש הגרעיני שלה. "אנו מואשמים בדבר שמעולם לא היה חלק בתוכנית הגרעין שלנו", אמר אחמדינג'ד, והצהיר כי אירן מוכנה לשתף פעולה עם מעצמות העולם בנושא תהליך גלובלי של פירוק העולם מנשקו הגרעיני.

בתוך כך, חברה אירנית המקושרת לתוכנית הגרעין של טהרן רכשה באחרונה מכשירים מיוחדים להעשרת אורניום, כך דיווח הבוקר עיתון ה-Wall Street Journal. על פי הדיווח, במהלך השבועות האחרונים רכשה החברה האירנית שסתומים ומדי לחץ שיוצרו על ידי חברה צרפתית שהיתה עד דצמבר בבעלות אמריקאית, והינם קריטיים לפיתוח גרעין. על פי חקירת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הציוד הועבר באמצעות חברה יפנית מתווכת, והחברות הכחישו כל מעורבות בעסקה.

פעולה זו מנוגדת לדרישה הבינלאומית, המייעדת הטלת סנקציות על אירן במקרה שזו תחזיק בתחומיה ציוד להעשרת אורניום. ואכן, גורמים במערב עדיין מתקשים להבין כיצד ציוד זה עשה את דרכו לאירן. לפי גורמים בשוויץ, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) פתחה בחקירת הנושא, לצד חקירתם של סוכנויות מודיעין מערביות. עוד נטען בכתבה כי אירן ביצעה כעשרה נסיונות לרכישת הציוד הקריטי להעשרת אורניום במהלך השנתיים האחרונות, ונחלה הצלחה חלקית בלבד.

רכישת המכשור הנה צעד נוסף בתהליך החימוש הגרעיני של אירן. בימים אלו ארצות הברית מגבירה את לחציה על חברות הקבע במועצת הביטחון של האו"ם להסכים להטלת סנקציות על אירן, במטרה לצמצם במידה ניכרת את המשלוחים השונים לאירן. עד כה, שתיים מתוך חמש החברות, סין ורוסיה, הביעו הסתייגות מהשימוש בסנקציות נגד אירן.

(עדכון ראשון: 12:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully