וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן מתכננת לשתף פעולה עם טליבן

על פי מידע מודיעיני שהגיע לגורמים בצבא ארה"ב, אירן צפויה לקחת חלק פעיל בחזית שמתקיימת באפגניסטן ולשתף פעולה עם טליבן במלחמתה בכוחות הקואליציה. "אירן מגבירה הילוך"

בכיר בצבא האמריקאי מסר הלילה (שבת) לרשת CNN כי על פי מקורות מודיעיניים במדינה, אירן מתכננת להבריח משלוחי נשק לטליבן באפגניסטן במהלך השבועות הקרובים. המידע הגיע ממקור אירני שסיפק לארה"ב בעבר מידע שהתברר כנכון. הבכיר במשרד ההגנה האמריקאי אמר כי "קיימות עדויות לכך שאירן מגבירה הילוך".

מוקדם יותר השבוע אמר מייקל מאלן, יו"ר המטות המשולבים והכוחות המזויינים של ארה"ב, אמר כי הוא הופתע לגלות כי אירן מתכננת לבצע "משלוח מאסיבי" של תחמושת לדרום אפגניסטן, אך סירב לפרט בנושא.

אירן הקפידה להכחיש באופן עקבי כל מידע על תמיכתה בממשלת אפגניסטן. יחד עם זאת, בארה"ב טוענים כי כוחות אמריקאיים חשפו מספר עדויות לתמיכת אירן בטליבן, לאחר שאיתרו במדינה מחסני חימוש ובהם כלי נשק אירניים. הבכיר האמריקאי טען כי עובדה זו מחזקת את אמונתם של גורמים צבאיים אמריקאיים בהגברת הנוכחות של אירן בחזית האפגנית. עוד הוסיף הבכיר כי התחמושת האירנית כוללת לא רק טילים ורימונים, אלא גם חומרי נפץ ומטעני חבלה. "אלה מזכירים את כלי הנשק שנמצאו בעירק בזמנו, והועברו למדינה מאירן", הוסיף הבכיר.

ואולם מקור אמריקאי אחר הסתייג וטען כי אירן רק מעבירה "אספקה מוגבלת של כלי נשק לטליבן ולא מדובר בכמות גדולה מספיק כדי לעורר בעיות עבור מעצמות המערב". הוא הוסיף כי לאור ההיסטוריה של יחסי אירן עם הטליבן, אשר כמעט קיימו מלחמה ביניהן במהלך שנות ה-90, לא נראה שאירן תהיה מעוניינת לשתף פעולה במידה כזו עם טליבן. כמו כן, יש לזכור כי אירן היא מדינה שיעית ברובה, בעוד שטליבן הוא ארגון סוני.

כוחות צבא ארה"ב, יחד עם כוחות נבחרים של מדינות הקואליציה, נמצאים באפגניסטן מ-2001 ומנהלים חזית מתמשכת נגד ארגון טליבן, במהלכה נהרגו אלפי חיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully