וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה תסייע לוונצואלה בפיתוח תוכנית גרעין

כשבוע לאחר מה שנראה כהתחממות בגזרת יחסי רוסיה-ארה"ב - ר"מ רוסיה פוטין ביקר בוונצואלה וחתם עם הנשיא צ'אווס, מגדולי אויביה של ארה"ב, על שורת הסכמים לפיהם רוסיה תסייע למדינה בפיתוח תחנת כוח גרעינית. צ'אווס הכריז: "לא אכפת לנו מה יחשבו על העסקה בארה"ב"

"אנו מתכוננים להקמת תחנת כוח גרעינית בוונצואלה" – כך אמר הלילה (שבת) נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, מגדולי אויביה של ארצות הברית. במסגרת שיתוף פעולה גרעיני עם רוסיה, חתמו ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין המבקר בדרום אמריקה והנשיא צ'אווס על סדרת הסכמים, לפיהם רוסיה תספק לוונצואלה סיוע גרעיני.

יחד עם זאת, צ'אווס הסתייג וטען כי אין בכוונת ונצואלה לייצר ברית מאחורי גבה של ארה"ב."תחנת הכוח הגרעינית תפותח כמובן למטרות שלום ואין בכוונתנו לפתח נשק גרעיני. איננו יוצרים ברית התנגדות לארצות הברית, ולא אכפת לנו מה יחשבו על כך בממשל האמריקאי", הכריז צ'אווס. עוד הוא ציין כי נוסף על מפעל הכוח הגרעיני, רוסיה תסייעה בפיתוח תוכנית החלל במדינה.

צ'אווס אמר בנאום טלוויזיוני שנשא בטרם בואו של פוטין כי "מדובר ביום חשוב עבור המדינה ועבור אמריקה הלטינית. מדובר בביקור של אישיות חשובה ומשמעותית לעיצוב העולם מחדש". גורמים בכירים בממשל בוונצואלה מסרו לרשת ה-BBC כי בעקבות חתימת ההסכמים, "לוונצואלה יש כעת ידיד נוסף איתו מתקיימים קשרים משותפים בנושאי צבא, אנרגיה ויחסים בינלאומיים".

במסגרת ההסכם העביר פוטין לצ'אווס מקדמה בסכום של מיליוני דולרים, עבור זכויות לחפירות נפט במדינה. דובר מחלקת המדינה בארצות הברית פיליפ קראולי אמר בתגובה כי "לאור זאת שוונצואלה מתכוונת להקריב את משאביה על חשבון העם, נראה שעדיף היה אילו הם היו מתמקדים דווקא בענייני פנים". יחד עם זאת, נראה שבוושינגטון מודאגים מאוד מהעסקה, שתביא לכך שוונצואלה תוכל לקדם תהליכי חימוש גרעיני.

לפני כשבוע קבעו רוסיה וארה"ב מועד לחתימת הסכם להפחתת הנשק הגרעיני בשתי המדינות, שנראה היה כצעד מכריע בקידום מערכת היחסים בין השתיים.

עדכון ראשון: 7:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully