וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לישראל והערבים: "אין פתרון צבאי"

במחלקת המדינה התייחסו למתיחות האחרונה בדרום ולאיומים בפעולה צבאית וביקשו מהצדדים לשמור על רגיעה. דובר מחלקת המדינה: "לא סבורים שניתן לפתור הסכסוך באמצעים צבאיים"

לאור המתיחות ברצועה, דובר מחלקת המדינה האמריקאית, פיליפ קראולי, קרא אמש (שישי) לישראל ולפלסטינים לשמר את השקט היחסי ששרר בשנה האחרונה בדרום. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי בהתייחסו להסלמה ולתקיפות צה"ל בעזה אמר קראולי כי "לישראל הזכות להגנה עצמית. עם זאת, אנחנו לא סבורים שבסופו של דבר ניתן לפתור את הסכסוך באמצעים צבאיים".

"עלינו לחדש את שיחות הקרבה, להתמקד במהות, לעבור למשא ומתן ישיר ולבסוף להגיע להסדר שיסיים את הסכסוך אחת ולתמיד", הוסיף קראולי. "אנחנו מודאגים מצעדים – לגיטימיים או לא – שעלולים לגרום לזעזוע שיימנע התקדמות".

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה קרא אתמול לקהילה הבינלאומית "להתערב באופן מיידי על מנת לרסן את המלחמה הישראלית". דבריו של הניה נאמרו בתגובה לתקיפה שביצע צה"ל במהלך הלילה ברצועת עזה. הניה גינה את תקיפות חיל האוויר הלילה ורמז כי חמאס פועל כדי לשמור על הרגיעה ועל מנת להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל: "ממשלתי מנהלת מגעים עם יתר הפלגים הפלסטינים במטרה לשמור על ההבנות הפנימיות. כל זאת על מנת להגן על עמנו ולחזק את אחדותנו".

בלילה שבין חמישי לשישי תקפו כלי טיס של חיל האוויר אתר לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, אתר לייצור אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה ושני מחסני אמצעי לחימה בדרום רצועת עזה. מצה"ל נמסר בתגובה לתקיפה כי "התקיפה מהווה תגובה לירי הרקטה לעבר אזור המועצה אזורית חוף אשקלון אמש. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה ולשימור השקט בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully