וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח CIA: אירן מסוגלת לייצר נשק גרעיני

דו"ח של ה-CIA שהוגש לאחרונה לבית הנבחרים האמריקאי קובע כי לאירן יש את היכולת לייצר נשק גרעיני אם תחפוץ בכך. מדו"ח עולה עוד כי באפשרותה לייצר נשק כימי וביולוגי

דו"ח חדש של סוכנות הביון המרכזית בארה"ב, ה-CIA, טוען כי למרות התנגדות המערב, אירן עדיין עובדת על בניית נשק גרעיני. בדו"ח שהוגש לקונגרס נכתב: "אירן ממשיכה לפתח מגוון של יכולות שייתכן וייושמו לייצור נשק גרעיני, אם ההחלטה תתקבל", כך פורסם באתר האינטרנט של רשת "פוקס". הדו"ח מוסיף כי "אירן המשיכה להרחיב את התשתית הגרעינית והעשרת האורניום ופעולות הקשורות למתקן המים הכבדים שלה, למרות מספר החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם מאז 2006 הקוראות להשעיית הפעולות הללו".

מסקנות דו"ח ה-CIA לגבי תכנית הגרעין האירני באות בניגוד להערכת מודיעין מ-2007 שקבעה כי אירן הפסיקה את מאמציה לייצר נשק גרעיני ב-2003. למרות שהדו"ח לא קבע באופן נחרץ אם אירן קיבלה את ההחלטה האם לבנות פצצה או לא, דובר הפנטגון אמר כי ארצות הברית ממשיכה להיות מודאגת מתכנית הגרעין האירני. "הם לא עשו מספיק כדי לשכנע אותנו שאכן מטרותיה הן לשלום בלבד", אמר אתמול ג'ף מורל במסיבת עיתונאים.

סנקציות באביב?

גורם בממשל האמריקאי המעורב במאמצי הסיכול להפצת נשק גרעיני אמר לעיתון "וושינגטון טיימס" כי האירנים "שומרים על דלת פתוחה לאפשרות לבנות נשק גרעיני", זאת למרות שיש להם תמריצים חזקים לסגור את הדלת באופן מוחלט.

דו"ח ה-CIA אף מעלה את החשש לגבי יכולות הנשק הכימי והביולוגי של אירן. "להערכתנו אירן מסוגלת לייצר נשק כימי במגוון מערכות נשק". בנוסף, לאירן יש ככל הנראה יכולת לייצר כמות מסוימת של נשק ביולוגי למטרות התקפיות, אם היא תחליט לעשות כך".

למרות שאירן עדיין רחוקה מלשגר טילים בליסטיים בין-יבשתיים, ברשותה מאגר של טילים לטווח קצר ובינוני שיכולים להגיע לישראל. אולם לאחרונה אירן הודיע על כוונתה לשגר לוויין לחלל, והטכנולוגיה הדרושה לכך דומה לטכנולוגיה הדרושה לשיגור טילים בין יבשתיים. לדברי דו"ח ה-CIA, לא ניתן לאשר כי המאמצים האירניים לשגר לוויין היו מוצלחים.

לצד העדויות על התעלמותה של אירן מהחלטות האו"ם בנושא תכנית הגרעין שלה, ממשיך הממשל האמריקאי ללחוץ על הטלת סנקציות חדשות נגד הרפובליקה האיסלמית. אתמול אמר הנשיא ברק אובמה כי הוא היה מעוניין לראות יישומן של סנקציות חדשות על אירן על ידי האו"ם בתוך שבועות. במסיבת עיתונאים שקיים עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, אמר אובמה כי "תקוותי היא שאנחנו הולכים להשיג את היעד הזה עוד באביב הנוכחי. אני מעוניין להעמיד את המשטר הזה במקומו בתוך שבועות".

גם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון התייחסה לאירן בתום כינוס שרי החוץ של 8 המדינות המתועשות, הג'י 8, ואמרה כי ארצות הברית אופטימית בכל הנוגע לכך שמועצת הביטחון של האו"ם תגיע להסכמה אחידה באשר לפעולות שיינקטו כנגד תוכנית הגרעין האירנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully