וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: חייל שוחרר לאחר 12 שנים בשבי

פאבלו אמיליו מונקיו שסימל עבור תושבי קולומביה את החיילים שנותרו מאחור במאבק מול המורדים במדינה, שוחרר אחרי 12 שנים בשבי והתאחד עם משפחתו

לאחר 12 שנים בהם ישב בשבי בג'ונגלים של קולומביה, שוחרר הלילה (רביעי) פאבלו אמיליו מונקיו, שנחטף בידי ארגון המורדים במדינה (FARC). דובר הוועדה הבינלאומית של הצלב האדום מסר הלילה כי מונקיו, היום בן 32, שוחרר בעזרת מסוק של הצבא הברזילאי שתופעל בידי אנשי הצלב האדום.

מונקיו, שסימל עבור תושבי קולומביה את החיילים שנותרו מאחור במאבק הממושך ביותר באמריקה הלטינית, הוטס מהג'ונגלים בדרום המדינה לעיר פלורנסיה הממוקמת כ-370 קילומטרים מהבירה בוגוטה, שם חיבק את משפחתו לראשונה זה 12 שנים.

מונקיו היה נער כשנחטף בשנת 1997 בידי כוחות גרילה בזמן שאלו כבשו בסיס תקשורת צבאי בו שרת. מאז נפילתו בשבי נראה מונקיו לעיתים נדירות בקלטות וידאו ששיחררו המורדים. "אחרי יותר מ-12 שנים בשבי, מונקיו הועבר חזרה לידינו", הודיע ארגון הצלב האדום.

שחרורו מהשבי אינו הראשון בתקופה האחרונה. עוד השבוע שוחרר חטוף נוסף מידי המורדים, אולם מדובר בשחרור המשמעותי ביותר מפאת זמן שהותו הארוך של מונקיו. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, ארגון המורדים של קולומביה סובל בתקופה האחרונה מהיחלשות קבועה, זאת לאחר שנשיא קולומביה אלווארו אוריבה וארה"ב הגבירו יחד את מאבקם נגד כוחות הגרילה במדינה כחלק מהמלחמה בסחר הסמים באזור.

העברת החייל החטוף בוצעה לפני הבחירות בקולומביה שאמורות להערך בחודש מאי השנה. בבחירות אלו אמור העם במדינה לבחור את יורשו של אוריבה, אשר מסיים שתי תקופות כהונה. לדברי הנשיא אוריבה שיחרור החיילים החטופים בזמן זה הינו צעד בניסיון לצבור אהדה לפני הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully