וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשים את ההומואים בטבח הבוסנים - והתנצל

מפקד בכיר בנאט"ו שטען כי בגלל נוכחות חיילים הומוסקסואלים בצבא הצליחו הסרבים לכבוש את סרברניצה ולטבוח באלפי בוסנים, התנצל על דבריו לאחר שארגון הולנדי איים בתביעה

גנרל אמריקאי התנצל הלילה (רביעי) על אמרותיו החודש נגד הקהילה הגאה בהולנד. הגנרל ג'ון שיהן, מפקד בכיר בנאט"ו שפרש מתפקידו, קשר במהלך שימוע בקונגרס האמריקאי בין תבוסתו של צבא הולנד בסרביה בשנת 1995 לבין נוכחותם של חיילים בעלי נטיות הומוסקסואליות בצבא. לדבריו, צבאות אירופה נחלשו בגלל המאמצים להפוך את צבאותיהם לחברתיים יותר, ובתוך כך לאפשר לחיילים הומוסקסואליים לשרת.

בדבריו נתן שיהן כדוגמה את הטבח שארע בסרברניצה שבבוסניה והרצגובינה בחודש יולי בשנת 1995, אז כבשו כוחות סרביים את האזור שהוגן בידי האו"ם, גוברים על כוחות שומרי שלום של צבא הולנד, לאחריו שחטו יותר מ-7,000 גברים וילדים מוסלמים תושבי האזור. מדובר בארוע הנחשב כנורא ביותר שהתרחש על אדמות אירופה מאז שואת היהודים במלחמת העולם השנייה.

הגנרל שיהן סיפר כי הגנרל הנק ון דן ברמן, מפקד בכיר שפרש משירותו בצבא ההולנדי, אמר לו שצבאו חש כי נוכחותם של חיילים בעלי נטיות הומוסקסואליות היא אחת הסיבות בגללן כוחות שומרי השלום הובסו בקלות רבה כל כך.

ביום שני שלח שיהן מכתב לאותו מפקד הולנדי בו אמר כי ון דן ברמן מעולם לא אמר את שיוחס לו. "אני מצטער שהדברים שאמרתי, שהסתמכו על זיכרונותיי משיחות שנוהלו לפני 15 שנים, לא היו מדויקים ושיקפו את מחשבותיך בנוגע לנושאים חברתיים ספציפיים בצבא", אמר שיהן במכתב, שהופץ בידי משרד ההגנה ההולנדי. "כדי להיות ברור", הוסיף שיהן, "הכישלון הצבאי על אדמות סרברניצה אינו באשמת החיילים שהיו בשטח בשום צורה".

"עווית מגוחכת של מתבודד"

ראש ממשלת הולנד, יאן פטר בלקננד, אמר כי הערותיו של שיהן היו "גרועות מבוז". שר ההגנה במדינה הוסיף לדבריו של ראש ממשלתו ואמר כי מדובר ב"שטות מוחלטת", וראש הקבוצה למען חיילים הומוסקסואלים בהולנד (SHK) קרא להן "עווית מגוחכת של מתבודד".

קבוצה נוספת בהולנד הנקראת "הצבא הוורוד" החלה לאסוף תרומות והודיעה כי היא שוקלת להגיש תביעות נגד שיהן וארצות הברית בגין השמצה. אולם הוסיפו בקבוצה כי יוותרו על תביעות אלו אם שיהן יתנצל על דבריו.

בטבח בעיר סרברניצה אשר נמצאת היום בבוסניה והרצגובינה, נרצחו בין 7,000 ל-8,000 גברים בוסנים וכן נשים וילדים. הוא בוצע על ידי כוחות סרבים מקומיים בפיקודו של ראטקו מלאדיץ' ביחד עם כוחות מיוחדים של הרפובליקה של סרביה. למרות שהעיר הוכרזה כ"אזור בטח" בהגנת האו"ם, חיילי האו"ם לא התערבו ולא ניסו לעצור את הטבח, לדבריהם מתוך חשש לחייהם.

סרביה מתנצלת על הטבח

בתוך כך, הממשל בסרביה התנצל הלילה על הטבח בסרברניצה. בהודעת ההתנצלות ששיחרר הממשל, הביעו אנשיו צער על שארע והתנצלו על כך שלא עשו דיו על מנת למנוע את הטבח, אולם נמנעו מלקרוא לו "רצח עם".

"אנו לוקחים צעד לנקיטת אחריות פוליטית, המבוסס על הכרעה פוליטית עבור פשע המלחמה שארע בסרברניצה", אמר ברנקו רוזיץ' מהמפלגה הסוציאליסטית, אשר בראשה עמד סלובודן מילוסוביץ' במהלך שנות ה-90.

סרביה הגישה את מועמדותה לאיחוד האירופי בדצמבר האחרון אך לפני תחילת השיחות על צירופה, עליה ללכוד את מלאדיץ' ולהביא אותו למשפט על פשעי מלחמה מול בית המשפט הבינלאומי בהאג. האמונה הרווחת היא כי הגנרל מלאדיץ', הנחשב כגיבור עבור סרבים רבים, מסתתר בתוך גבולות סרביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully