וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורים השחורים מתבקשים להמתין מספר שעות

מאיץ החלקיקים הענק בשוויץ סובל שוב מתקלה שמעכבת את הפעלתו בכמה שעות. המאיץ ישחזר את תנאי המפץ הגדול, אך לטענת מתנגדיו, הוא עלול ליצור חור שחור שיסכן את כדור הארץ

מאיץ החלקיקים החדיש CERN שנבנה בגבול שוויץ סובל עדיין מתקלות. עם הפעלתו המתוכננת בשנת 2008 אירעה בו תקלה חמורה שהביאה להשבתתו לתקופה ארוכה לפני כשנה, ואילו היום (שלישי), שוב אירעו בעיות בלתי צפויות.

לאחר ניסוי כלים מוצלח שנערך הלילה בחלקי המאיץ, תקלה בספק כח ומערכת מגנטית שגילתה רגישות רבה מדי הביאו את המדענים להשעות את הניסוי. אלא שהפעם, כפי הנראה, לא מדובר בתקלה שתביא להפסקת הפעילות לתקופה ארוכה מדי. "זה מאד מאכזב, אבל אנחנו מאמינים שנפעיל את המאיץ עוד היום", אמר אוליבר בוכמיולר, מבכירי הפרוייקט, "ועדיין, נראה שמחכה לנו יום ארוך".

המאיץ, שאורכו 27 קילומטרים נחשב לפרוייקט המדעי היקר בהיסטוריה, ועלותו כמעט 10 מיליארד דולרים. הפעלתו אמורה לחשוף את המסתורין שמאחורי כמה מהשאלות הגדולות ביותר של היקום ולשחזר את התנאים ששררו זמן קצר מאד לאחר המפץ הגדול.

עם השקת הפרויקט, הוא נתקל בביקורת קשה מצד ארגונים שהזהירו מפני הסכנה שבהיווצרות חור שחור במהלך התנגשות החלקיקים. לדבריהם, חור שחור שכזה עלול אף לבלוע את כדור הארץ. אולם המדענים בפרויקט שבו וציינו שהחורים השחורים שעשויים להיווצר במאיץ זעירים בגודלם, והם יתפוגגו מאליהם כהרף עין. נמתין עוד מספר שעות, ואולי נדע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully