וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "אין צורך במבצע רחב ברצועת עזה"

השר להגנת הסביבה טוען כי למרות התקרית שגבתה את חייהם של שני חיילי צה"ל, אין צורך לשוב כעת על מבצע רחב היקף נוסח עופרת יצוקה. עם זאת ציין כי "חייבת להיות תגובה תקיפה וברורה"

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן התייחס היום (שני) לתגובה האפשרית של ישראל בעקבות נפילתם של שני חיילי צה"ל ברצועת עזה. יממה לאחר הלוויותיהם של רב סרן אלירז פרץ וסמל ראשון אילן סביאטקובסקי, אמר השר ארדן בראיון לקול ישראל כי "חייבת להיות תגובה תקיפה וברורה, אך בשלב זה אין צורך במבצע רחב נוסח עופרת יצוקה".

ארדן חזר והדגיש את עמדתו לפיה אין טעם להפסיק את הסיכולים הממוקדים נגד ארגוני המחבלים ברצועת עזה ואמר כי ראשי ארגוני הטרור והפעילים שלהם צריכים לחשוש כל העת לחייהם.

בעניין תהליך השלום אמר השר ארדן כי אין לדעת מה גרם לנשיא ארה"ב ברק אובמה לשנות את עמדתו ולהציב לישראל דרישות נוספות. הוא ציין כי לפני היבחרו לנשיא, בוועידת איפא"ק לפני כשנתיים, לא הזכיר אובמה את חלוקת ירושלים, אלא דיבר על ירושלים מאוחדת.

על רקע הדיווחים בנוגע הקשחת עמדת ארה"ב כלפי ישראל, התייחס אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית לביקורו בארצות הברית. נתניהו אמר כי "בפגישותיי במהלך ביקורי בארה"ב הייתה תמיכה איתנה בעמדותיה של ישראל וביטוי לכך שהיחסים יישארו, כך שגם חילוקי דעות יוסדרו כיאה ליחסים בין ידידים. בפגישתי עם הנשיא ברק אובמה, דנו בשורת נושאים ובראשם השאיפה המשותפת לחדש את תהליך השלום. אמרתי לנשיא אובמה כי אנחנו מייצגים אינטרסים רבי שנים של מדינת ישראל בנושאים שעלו על הפרק".

נתניהו הוסיף כי "היו תחומים שבהם הייתה הסכמה מלאה ותחומים אחרים שלא הייתה הסכמה לגביהם. ניסינו לעשות צעדים לצמצם פערים. בימים האחרונים שמעתי התבטאויות אנונימיות ביחס לממשל האמריקאי. אני רוצה להבהיר בצורה חד משמעית: האמירות הללו אינן מקובלות עליי ולא באות מאיש מטעמי. זו מערכת יחסים בין בעלות ברית וידידות המבוססת על מסורת רבת שנים, כך שגם כשיש חילוקי דעות, הם חילוקי דעות בין ידידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully