וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הבנות של ברק אובמה ישאלו את הקושיות?

בפעם השנייה בהיסטוריה האמריקאית, יערוך ברק אובמה יחד עם חברים קרובים ארוחת סדר בבית הלבן. את הסדר יחתום הנשיא עם שינוי קטן ויכריז "בשנה הבאה בבית הלבן"

גם נשיא ארה"ב מקריא מההגדה לבנותיו ומלמד את יושבי השולחן על יציאת בני ישראל ממצרים. הנשיא אובמה צפוי גם השנה להמשיך את המסורת החדשה והמפתיעה שפתח לפני שנתים והפעם בבית הלבן. אובמה יקיים השנה סדר פסח (כמעט כהלכתו יחד עם משפחתו ועוד כ-20 חברים קרובים .

בחדר האוכל העתיק של הבית הלבן, לצד תמונותיהן של הגברות הראשונות לאורך ההיסטוריה האמריקאית ותחת נברשות מפוארות, משפחת אובמה והאושפיזין, ברובם יהודים או אפרו-אמריקאים, ישירו יחד את "אחד מי יודע", יקריאו בקול את "הא לחמא עניא" ויסכמו בקריאה "בשנה הבאה בירושלים הבנויה", אולם לפי הערכות, בשינוי נוסח מסוים. על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", יחתום אובמה את הסדר באומרו "בשנה הבאה בבית הלבן".

בין אורחיו של אובמה בסדר שייערך בתוך הבית הלבן יהיו גם עוזריו הקרובים דויד אקסלרוד ווולרי ג'ארט. כמו כן גם בנותיהם של ברק ומישל אובמה, מליה וסשה, צפויות לקחת חלק פעיל בסדר, להקריא יחד את "מה נשתנה" ולחפש את האפיקומן בין החפצים העתיקים הפזורים בבית הלבן.

ארוחת הסדר השנה תהיה השנייה בהיסטוריית של הבית הלבן, וכמו כן, יש להניח, הפעם השנייה אי פעם שיונח גפילטע פיש על שולחן הסועדים בביתו של הנשיא בשדרות פנסילבניה שבוושינגטון, כך סיפר לעיתון אריק לסר, אחד מעובדי הבית הלבן לשעבר והיום עוזרו של אקסלרוד, שהיה אחראי על עריכת הסדר בשנה שעברה.

בני משפחת אובמה אינם מעוניינים בסדר מפואר. לדברי מקורבים בבית הלבן, מדובר בארוע פרטי ולכן אין הם צפויים להזמין את נציגי הקהילה היהודית בוושינגטון. "אנחנו אוהבים קניידלך רכים", הזהירה גברת וינטר, אחת מאורחות המשפחה ועובדת בבית הלבן, את השפים של הבית הלבן במזכר פנימי הכולל הדרכות מדויקות כיצד להכין את מאכלי החג המסורתיים. ארוחת החג שתערך הערב כבר מוכנה לסועדים (וגם לאליהו הנביא) והשאלה היחידה שנותרה היא כנראה האם בעת קריאת ההגדה יהיה אובמה החכם, רשע, התם, או זה שאינו יודע לשאול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully