וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ארה"ב תפסיק להגן על ישראל באו"ם?

רשת ה-BBC מדווחת כי גורם אמריקאי בכיר אמר שאם תעלה לדיון במועצת הביטחון של האו"ם סוגיית הבנייה בירושלים, ארה"ב עשוייה לבחור להיעדר מהדיון ולא לתמוך בישראל, או להטיל וטו

האם הגענו לנקודת שפל חדשה במסגרת המשבר עם ארצות הברית? רשת ה-BBC דיווחה אמש (ראשון) כי ארצות הברית שוקלת להיעדר מדיון שעשוי לעלות במועצת הביטחון של האו"ם בנושא הבנייה במזרח ירושלים. האפשרות נדונה במהלך שיחות שהתקיימו בשבוע שעבר בפריס בין גורם בכיר בבית הלבן לבין ראש ממשלת קטאר, שייח' חמד בין אאל ת'אני.

הגורם האמריקאי אמר כי "ארצות הברית שוקלת ברצינות להימנע מהשתתפות בדיון", אם נושא הרחבת ההתיישבות הישראלית בירושלים יעלה להצבעה.

חילופי הדברים בין הגורם האמריקאי וראש הממשלה הקטארי, המכהן גם כשר החוץ, נחשפו במהלך ועידת הליגה הערבית בעיר סירת שבלוב. לפי הדיווח, שאל שייח' חמד את הבכיר האמריקאי אם יוכל להבטיח לו שבמקרה של הצבעה באו"ם - אשר מגנה את בניית ישראל במזרח ירושלים -, ארצות הברית לא תנצל את זכות הווטו שלה. הגורם השיב לו כי "התחושה הכללית בוושינגטון היא שהיעדרות מהמועצה תישקל ברצינות". גורם מצרי אישר את הדברים במהלך פגישה שנערכה בדלתיים סגורות בוועידת הליגה הערבית. הגורם אמר כי גם הוא מודע לעמדת ארצות הברית בנושא.

ארצות הברית היא אחת מחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם, ובעלת זכות וטו באו"ם. לאורך השנים נהגה ארצות הברית במהלך הדיונים במועצה במדיניות של הטלת וטו להחלטות שגינו את ישראל. במועצת הביטחון של האו"ם חברות באופן קבוע גם רוסיה, בריטניה, צרפת וסין.

דומה כי החלטה שכזו עשויה להעיד על הידרדרות נוספת ביחסים בין המדינות, שהחלה באישור התוכנית לבניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה במזרח ירושלים במהלך ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully