וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני בברזילי: זה מאבק על דמותה של ישראל

יו"ר האופוזיציה הגיעה לבית החולים באשקלון כדי להביע תמיכה במאבק תושבי האזור המתנגדים להעתקת חדר המיון - ותקפה את ראש הממשלה: "הוא נכנע לגחמות שותפיו וקורץ לכל עבר"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני וחברי סיעת קדימה בכנסת ערכו הבוקר (ראשון) סיור מיוחד בבית החולים ברזילי באשקלון. לבני ואנשי סיעתה הגיעו למקום כדי להביע הזדהות במאבקם של תושבי האזור המתנגדים להעתקת חדר המיון של בית החולים. במהלך הביקור שמעו חברי "קדימה" תדרוכים מראש עיריית אשקלון בני וקנין וסגן מנהל בית החולים, ד"ר רון לובל.

במהלך הסיור אמרה לבני כי "הביקור שלנו כאן היום הוא חלק ממאבק – מאבק על היהדות ולא מאבק נגד היהדות. יש כאן מאבק נמשך על דמותה של מדינת ישראל ועל הערכים שלה כמדינה יהדות ודמוקרטית. הסיפור לא נוגע רק לבית החולים ברזילי או לעיר אשקלון, אלא לאופן שבו מתקבלות ההחלטות במדינת ישראל. כשיש ראש ממשלה שנענה לכל גחמה פוליטית של כל שותף פוליטי שיושב בממשלה – גחמה חסרת בסיס, ללא שום צידוק, שלא מעוגנת ביהדות כפי שאני מבינה אותה – אז הציבור כולו משלם. זה מתבטא גם תקציבית אך גם באורח החיים של הציבור בישראל".

לבני הוסיפה כי "ערב הפסח עלינו לשאול את עצמנו לגבי מהי היהדות. אני מאמינה שהיהדות זה חזון העצמות היבשות, כאשר בעצמות הללו מופחת רוח חיים ולא מצב שבו העצמות היבשות מונעות חיים – וזה המצב כאן כרגע. אשקלון הפכה בשנים האחרונות להיות עיר בחזית הביטחונית. לא מספיק לדבר על ביטחון, צריך לאפשר לתושבי האזור את הביטחון ואת החיים – גם בשעת חירום, אך לא רק. ערב הפסח הזה כל אזרח צריך לשאול עצמו מה השתנה הפסח הזה מהפסח הקודם – מכל הבחינות. מעמדה של ישראל בעולם, מעמדה של ירושלים, סימני השאלה הבינלאומיים לגבי אינטרסים לאומיים מהמעלה הראשונה, נשים שנדחקו לירכתי האוטובוסים כתוצאה מגחמה אחת, זכויות החולים, שנדחקים לפינה, כתוצאה מגחמה אחרת".

עוד אמרה לבני כי "ישראל זקוקה למנהיגות אחרת מראש הממשלה ומטה. צריך מדיניות אחרת וממשלה עם חזון. חזון שיוצק תוכן למילים מדינה יהודית ודמוקרטית, שתהליך השלום משמעותו אינו רק להיכנס לחדר המו"מ אלא השקפת עולם ברורה שאיתה נוסעים לארה"ב ועליה דנים עם נשיא ארה"ב. במקום להכניס את עם ישראל כולו לפינה בתחושה שכך העולם נגדנו – אפשר לגייס את העולם למען האינטרסים של מדינת ישראל, למען אותם דברים שמייצגים את הקונצנזוס הישראלי. אך בשביל לגייס את העולם כולו למען החזון הזה, צריך תחילה ראש ממשלה עם חזון כזה".

בסיום דבריה אמרה לבני כי "קדימה בראשותי תעשה הכל כדי לעשות את הדבר הנכון למדינת ישראל. כדי שנוכל לראות כאן מדינה אחרת במצב אחר – צריך קודם כל מנהיגות אחרת מראש הממשלה ומטה. המעט שיכול ראש הממשלה לעשות ושיסמן שינוי כיוון – זה לשנות את מדיניותו. קודם כל שינוי מדיניות של רה"מ ואח"כ גם ממשלה שיכולה ליישם את המדיניות הנכונה – זו ההצעה שהצעתי לראש הממשלה לאחר הבחירות – הוא בחר את שותפיו הטבעיים, אותם שותפים שכל מטרתם הישרדות, רה"מ קורץ כל פעם בעין אחרת – גם מחוץ לישראל. המקור לבעיותיה של ישראל אינו מעבר לים אלא כאן. הבעיה היא אצל ראש הממשלה – אין לו חזון, מנסה רק לשרוד, קורץ לכל עבר. ישנה בעיה של אמון – אמון של הציבור בממשלתו והאמון הבינלאומי בממשלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully