וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: הפייסבוק גורם לכם למחלות מין

חברים ברשת החברתית פייסבוק נמצאים תחת סיכון של פי ארבעה מהממוצע לחלות בעגבת, כך עולה ממחקר שפורסם בבריטניה. בפייסבוק טוענים כי מדובר במחקר מעורר גיחוך

פתחת פרופיל פייסבוק? ממחקר באנגליה עולה שכדאי לך לגשת לרופא המשפחה - ולבדוק אם יש לך עגבת. גורם במערכת הבריאות בבריטניה הודיע אתמול (רביעי) כי התגלה קשר מפתיע בין שימוש ברשת החברתית פייסבוק לבין עלייה במחלת העגבת. לפי הדו"ח, באזורים בבריטניה שבהם הפייסבוק הוא פופולרי ביותר (סאנדרלנד, טיסייד ודורהאם), כמות הנדבקים בעגבת עלתה פי ארבעה.

כאשר נדרש פרופ' פיטר קלי, האחראי על הבריאות במגזר הציבורי במחוז טיסייד, להסביר את הקשר שנמצא בין המחלה לבין הגלישה באתר האינטרנט, הבהיר: "רבים מהנדבקים החדשים מדווחים כי פגשו באמצעות האתר פרטנרים חדשים לקיום יחסי מין. אתרים מסוג הפייסבוק מאפשרים לגולשים להכיר ביתר קלות פרטנרים ליחסי מין לא מוגנים וחושפים אותך ליותר סיכונים".

עוד אמר קלי כי לפי הממצאים, דווקא נשים צעירות מהוות את מרביתם של הנדבקים החדשים במחלה. קלי הזהיר מפני התפרצות המחלה, ואמר כי "העגבת היא מחלה קשה ביותר, וכל מי שמקיים יחסי מין לא מוגנים נמצא בסיכון גבוה ללקות בה".

בפייסבוק התייחסו לנתוני הדו"ח בביטול, וטענו כי הקישור שנעשה בדו"ח בין שני הנושאים הוא "לא פחות ממגוחך". "פייסבוק אחראי למחלות מין כמו שהעיתונות אחראית לבעיות ראייה", נמסר בתגובה הרשמית של האתר.

כמו כן טענו מנהלי האתר כי לא הוכח קשר סיבתי בין הנושאים, ובאופן דומה ניתן לטעון שכל תופעה שזכתה לפופולריות בשנים האחרונות אחראית במידה כזאת או אחרת לעלייה במספר החולים במחלות מין. ראוי לציין שברחבי בריטניה יותר מ-23 מיליון בני אדם הם בעלי כרטיס אישי בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully