וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מציג: כך יסעו הפלסטינים בכביש 443

דובר צה"ל פירט את הצעדים שננקטים במערכת הביטחון, בכדי לממש את החלטת בית המשפט העליון לפתוח את כביש 443 לתנועת כלי רכב פלסטינים

מערכת הביטחון נערכת בימים אלה למימוש החלטת בית המשפט העליון בנוגע לפתיחת כביש 443 לתנועת כלי רכב פלסטינים, כך מסר הערב (חמישי) דובר צה"ל. במסגרת ההיערכות לשמירה על ביטחון הנוסעים בכביש, תתאפשר עלייה וירידה של כלי רכב לכביש 443 באזור הכפרים בית סירא ובית עור אל-פוקא, ממערב לרמאללה, בכפוף לבידוק ביטחוני. בנוסף, תתאפשר ירידה מהכביש באזור הכפרים ח'רבת אל מצבח וא-טירה, הממוקמים אף הם מערבית לרמאללה.

כמו כן, יוקם מעבר באזור צומת "מחנה עופר", על מנת לאפשר תנועת כלי רכב פלסטינים לאורך הכביש, תוך ביצוע בידוק ביטחוני לכלל הנוסעים בכביש.

דובר צה"ל הדגיש, כי פעילות ביטחונית מתבצעת באזור כביש זה בפרט ובאזור יהודה ושומרון בכלל, באופן שוטף. על פי הודעת הדובר, "צה"ל ימשיך וישמור על ביטחון תושבי מדינת ישראל תוך התחשבות במרקם החיים הפלסטיני ובמסגרת כיבוד החוק ופסיקת בית המשפט העליון".

בסוף דצמבר קבעו שופטי בג"ץ כי כביש 443 ייפתח לתנועה עבור פלסטינים, לאחר שהיה סגור עבורם מאז תקופת האינתיפדה השנייה, בעקבות פיגועי ירי שבוצעו נגד נוסעים ישראלים. בפסיקת בג"ץ נאמר כי המפקד הצבאי רשאי אמנם להטיל מגבלות על תנועת כלי רכב בכלל ועל תנועת כלי רכב פלסטיניים בפרט, כדי להבטיח את ביטחון האזרחים הישראלים, אולם זאת אינה יכולה להיות מגבלה קבועה ויש לשנותה בתוך חמישה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully